Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@00:19:45 GMT

سفر هیات آمریکا به تایپه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۹۲۷۷

سفر هیات آمریکا به تایپه

به گزارش صدای ایران  به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر این هیات به رهبری مایک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمانی صورت می‌گیرد که تایوان سطح هشدار خود را افزایش داده است چرا که می‌ترسد چین از تشویش و تمرکز غرب به اوکراین برای حمله به این جزیره استفاده کند.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و متعهد شده تا این جزیره را حتی با اعمال زور تحت کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این سفر مگان اوسالیوان، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا تحت دولت جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا تحت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مایک میلی را که به عنوان افسر ارشد ارتش آمریکا در دولت‌های جوروج بوش و باراک اوباما خدمت کرده بود، همراهی می‌کنند.

مایک گرین و ایوان مدیروس، دو تن از مدیران ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا در امور آسیا نیز در این سفر حضور دارند؛ سفری که قصد دارد حمایت قاطعانه مداوم آمریکا از تایوان را نشان دهد.

این هیات سوار بر یک هواپیکای شخصی وارد فرودگاه سونگشان تایپه شد و با جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان دیدار کرد.

آن‌ها فردا (چهارشنبه) با تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان دیدار خواهند کرد و در همان روز مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز وارد تایوان خواهد شد اگرچه وی جداگانه و به عنوان شهروندی خصوصی این سفر را انجام می‌دهد.

چین تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین مساله در روابطش با آمریکا می‌داند و هرگونه تعامل عالی‌رتبه میان آمریکا و تایوان، چین را را ناراحت می‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره این سفر گفت: اراده مردم چین در دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان ثابت و راسخ است. آمریکا هر کسی را که برای نشان دادن حمایت از تایوان اعزام کرده است، ناکام خواهد ماند.

سو تسنگ-چانگ، نخست وزیر تایوان اوایل امروز به خبرنگاران گفت: این سفر اهمیت روابط تایوان-آمریکا و موضع تایوان و همچنین حمایت بی‌شائبه آمریکا از این جزیره را نشان داد. این چیز بسیار خوبی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سفر مقامات آمریکایی به چین آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند