Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاد حوزه علمیه بابیان اینکه پیامبر(ص) برای گسترش توحید،اخلاق و ولایت در عالم هستی مبعوث شده است گفت: شفاعت عظیم در روز قیامت مختص حضرت محمد(ص) است و حساب رسول گرامی اسلام از تمامی انبیاء الهی جدا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امشب در  جشن مبعث که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: پرچم‌داری توحید در عالم هستی از سوی خداوند بر عهده نبی گرامی اسلام گذاشته‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعثت مقدمه غدیر و غدیر مقدمه ظهور است افزود: پیامبر(ص) برای گسترش توحید، اخلاق و ولایت در عالم هستی مبعوث شده، شفاعت عظیم در روز قیامت مختص حضرت محمد(ص) است و حساب رسول گرامی اسلام(ص) از تمامی انبیاء الهی جدا است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: درجه و جایگاه عظیمی که خداوند به نبی گرامی اسلام عطا کرده قابل قیاس با دیگر انبیاء نیست، حضرت محمد(ص) تنها پیامبری است که به معراج رفته و درجات و مقامات عظیمی که از سوی خداوند به نبی گرامی اسلام عطا شده به هیچ پیامبر دیگری عطا نشده است.

حجت‌الاسلام فرحزاد: صحیفه سجادیه درس اخلاق و آداب زندگی استحجت الاسلام فرحزاد: نشر فضائل امیرالمؤمنین(ع) برترین عبادت است

فرحزاد جایگاه رسول خدا(ص) را موردتوجه قرارداد و گفت: پیامبر اسلام(ص) در هیچ مکتب درسی حاضر و درس نخوانده است و اما اثرات معنوی و قدرتی که در عالم هستی به وجود آورده و میلیاردها انسان را پیرو خودساخته ناشی از قدرت الهی پیامبر است.

وی با اشاره به صلوات بر رسول خدا(ص) بیان کرد: طبق روایت نزدیک‌ترین افراد به پیامبر(ص) در روز قیامت کسانی هستند که در دنیا به ذکر شریف صلوات اهتمام ویژه دارند، تمامی صفاتی که نشان برتری خداوند را دارد در وجود نبی گرامی اسلام جلوه‌گر شده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) واسطه تمام فیض الهی میان آسمان و زمین و برگزیده خداوند است، در روز مبعث بزرگ‌ترین جلوه عالم هستی از سوی خداوند به انسان‌ها مبعوث و معرفی‌ شده است.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نبی گرامی اسلام عالم هستی پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی‌بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت. آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می‌خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می‌اندیشید و می‌دانست و می‌خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده‌تر از قبل هویدا می‌سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه‌های مستحکم آن ازاندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت. آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می‌دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی‌تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن‌امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکاراندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به‌امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه‌ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره‌مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 749663

دیگر خبرها

  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • خداوند از معلمان و دانشمندان به عنوان لوح محفوظ نام می‌برد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب