Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دباغ شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سطح برگزاری مسابقات  به‌ صورت مجازی، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن یک نعمت عظیم محسوب می‌شود که امسال به‌ دلیل بحران کرونا از برگزاری به‌ صورت حضوری محروم هستیم و باید به‌ صورت مجازی برگزار شود که امیدواریم با رفع این ویروس کرونا شاهد برگزاری این مسابقات به‌ صورت حضوری و پر شور در آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته هیچگاه تصور نمی‌کردیم که چنین مسابقاتی به‌صورت حضوری تعطیل شود و باید به‌صورت مجازی شاهد برگزاری آن باشیم اما در هر حال مجازی برگزار شدن این مسابقات هم یک غنیمت محسوب می‌شود و باید در جهت برگزاری هرچه بهتر آن کوشا باشیم.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم روشن‌دل، تصریح کرد: مسابقات هرچه به‌ صورت جامع‌تر، کامل‌تر و در رشته‌های مختلف برگزار شود، بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود و موجب جذب مخاطب عادی نیز می‌شود اما در این زمینه باید از تبلیغات بیشتری در سطح جامعه بهره بگیریم.

دباغ با بیان اینکه باید مسابقات بین‌المللی قرآن دارای تنوع در رشته‌ها و سنین مختلف باشد، افزود: برگزاری مسابقات در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و حتی سنین مختلف در رشته‌های متنوع سبب حضور تعداد بیشتری شرکت‌ کننده و جذب مخاطبان پر شمار می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت در مسابقات برای افراد مختلف یک جرقه برای ادامه راه است و افراد شرکت‌ کننده باید حمایت و هدایت شوند تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

این قاری بین المللی کشورمان نقش وحدت‌ آفرین مسابقات بین‌المللی قرآن را بی بدیل دانست و بیان کرد: قاریان مختلف کشورهای اسلامی در حاشیه این مسابقات با یکدیگر آشنا می‌شوند و شاهد فرهنگ و اخلاق و زبان‌های مختلف خواهیم بود که خود این موضوع موجب ترویج موضوعات فرهنگی و اخلاقی و ایجاد وحدت میان مسلمانان شرکت‌کننده است.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی و رشد و گسترش موضوعات فرهنگی سبب رفع شبهات و اتهامات دشمن نسبت به جامعه اسلامی و بویژه اهل تشییع خواهد شد چرا که معاندان به تبلیغ علیه اهل تشییع و قاریان قرآن می‌پردازند که برگزاری چنین مسابقاتی با چنین سطحی سبب خنثی شدن ترفندها و توطئه های آنها و وحدت‌آفرینی خواهد شد.

سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور ۶۲ نماینده از کشورهای خارجی هم اکنون در حوزه هنری در حال برگزاری است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن کریم قرآن مسابقات بین المللی قرآن بین المللی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک