Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@15:03:40 GMT

پنتاگون: پیشروی روسیه به سمت کی‌یف متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۹۹۷۰

پنتاگون: پیشروی روسیه به سمت کی‌یف متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام ارشد پنتاگون روز سه شنبه گفت که پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف در حال حاضر به واسطه مقاومت اوکراین و همچنین مشکلات مربوط به تأمین سوخت و غذا متوقف شده است.

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت: در کل احساس می‌کنیم که حرکت ارتش روسیه به سمت کی‌یف با مقاومت و مشکلاتی مواجه شده و در مرحله سکون قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما فکر می‌کنیم که این مسئله تا حدودی به مشکلات تأمین سوخت وغذا و تدارکات نیروها مربوط می‌شود.

وی در ششمین روز از تهاجم روسیه به خاک اوکراین یادآور شد که کاروان بزرگ سربازان روسیه در شمال پایتخت اوکراین تقریباً متوقف شده است.

پنج شنبه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پی درخواست رسمی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای حمایت روسیه در مقابله با ارتش اوکراین، از آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس در جنوب شرق اوکراین خبر داد.

پوتین تاکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای اشغال اراضی اوکراین ندارد و توضیح داد که هدف روسیه محافظت از افرادی است که طی هشت سال مورد سو استفاده و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته‌اند.

کد خبر 5436617

منبع: مهر

کلیدواژه: دونباس اوکراین کی یف جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه اوکراین جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین ایالات متحده امریکا ولادیمیر پوتین مسکو کی یف ولودیمیر زلنسکی عراق فلسطین اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها

منابع روسی به دستاورد‌های جدید ارتش این کشور علیه نیرو‌های اوکراینی در جبهه‌های جنگ اشاره کردند.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام انبار مهمات وابسته به نیرو‌های اوکراینی در کراسنوارمیسکی خبر دادند.

منابع روسی به انفجار و انهدام کامل این انبار مهمات اشاره کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های روسی یک تانک آبرامز ساخت آمریکا را نیز هدف قرار داده و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین ۳۶۰ نیرو، چند دستگاه تانک آبرامز آمریکایی به همراه خودرو و نفربر‌های نظامی و نیز یک توپ ام ۱۰۹ ساخت آمریکا را از دست دادند.

همچنین وزارت دفاع روسیه از دستاورد‌های جدید در جبهه دونتسک و در هم شکستن نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیرو‌های اوکراینی از جمله تانک‌های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

دیگر خبرها

  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین