Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@22:04:45 GMT

سفر هیات آمریکایی به تایوان و واکنش چین

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۰۴۸

سفر هیات آمریکایی به تایوان و واکنش چین

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر این هیات به رهبری مایک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمانی صورت می‌گیرد که تایوان سطح هشدار خود را افزایش داده است چرا که می‌ترسد چین از تشویش و تمرکز غرب به اوکراین برای حمله به این جزیره استفاده کند.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و متعهد شده تا این جزیره را حتی با اعمال زور تحت کنترل خود درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این سفر مگان اوسالیوان، معاون سابق مشاور امنیت ملی آمریکا تحت دولت جورج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و میشل فلورنوی، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا تحت دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا مایک میلی را که به عنوان افسر ارشد ارتش آمریکا در دولت‌های جوروج بوش و باراک اوباما خدمت کرده بود، همراهی می‌کنند.

مایک گرین و ایوان مدیروس، دو تن از مدیران ارشد سابق شورای امنیت ملی آمریکا در امور آسیا نیز در این سفر حضور دارند؛ سفری که قصد دارد حمایت قاطعانه مداوم آمریکا از تایوان را نشان دهد.

این هیات سوار بر یک هواپیکای شخصی وارد فرودگاه سونگشان تایپه شد و با جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان دیدار کرد.

آن‌ها فردا (چهارشنبه) با تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان دیدار خواهند کرد و در همان روز مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا نیز وارد تایوان خواهد شد اگرچه وی جداگانه و به عنوان شهروندی خصوصی این سفر را انجام می‌دهد.

چین تایوان را حساس‌ترین و مهم‌ترین مساله در روابطش با آمریکا می‌داند و هرگونه تعامل عالی‌رتبه میان آمریکا و تایوان، چین را را ناراحت می‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره این سفر گفت: اراده مردم چین در دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان ثابت و راسخ است. آمریکا هر کسی را که برای نشان دادن حمایت از تایوان اعزام کرده است، ناکام خواهد ماند.

سو تسنگ-چانگ، نخست وزیر تایوان اوایل امروز به خبرنگاران گفت: این سفر اهمیت روابط تایوان-آمریکا و موضع تایوان و همچنین حمایت بی‌شائبه آمریکا از این جزیره را نشان داد. این چیز بسیار خوبی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت آمریکا تایوان چین مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه بعثت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، دیروز در راس هیئتی عالی رتبه از مقامات اقلیم کردستان، وارد تهران شده و با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار کرده است.

امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردامیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • تایوان: آماده مقابله با تحرکات چین در زمان تحلیف رئیس‌جمهور هستیم
  • رئیس فیفا: لیگ MLS از تاثیر لیونل مسی بیشتر استفاده کند؛ آیا آمریکا بازیکنان بزرگی دارد؟
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا