Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@07:46:32 GMT

بایدن: پوتین منزوی‌تر از همیشه است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۱۶۳

بایدن: پوتین منزوی‌تر از همیشه است

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه (امروز) در سخنرانی سالانه خود خطاب به نمایندگان کنگره و مردم کشورش، موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» گفت: «آزادی همیشه بر استبداد پیروز خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، بایدن در این سخنرانی گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، تلاش کرد تا بنیان‌های جهان آزاد را متزلزل کند و فکر کرد که می‌تواند آن را به سوی روش‌های تهدیدآمیز و رعب‌آور خود منحرف کند اما مرتکب اشتباه محاسباتی فاحشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با دیواری از قدرت مواجه شد که هرگز پیش‌بینی‌اش را نمی‌کرد. او با مردم اوکراین مواجه شد.»

سفیر اوکراین در آمریکا نیز در این مراسم سخنرانی حضور داشت.

بایدن افزود:‌ «جنگ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) بدون دلیل موجه صورت گرفته و از پیش طراحی شده بود. او تلاش‌ها برای دیپلماسی را رد کرد. او فکر کرد غرب و ناتو واکنش نشان نمی‌دهند و خیال کرد می‌تواند میان آمریکا و اروپا تفرقه ایجاد کند، اما اشتباه می‌کرد. ما آماده هستیم.»

بایدن همچنین گفت: «ما چندین ماه صرف ایجاد ائتلافی با حضور دیگر کشورهای دوستدار آزادی کردیم تا با پوتین مقابله کنیم؛ از اروپا گرفته تا آمریکای شمالی و جنوبی، آسیا و آفریقا. ساعت‌های بی‌شماری را صرف متحدکردن هم‌پیمانان اروپایی‌مان کردم. ما از قبل آن چه درباره نقشه پوتین - و خصوصا این که چطور قرار بود حمله‌اش به اوکراین را به دروغ توجیه کند - می‌دانستیم، با جهان به اشتراک گذاشتیم. ما دروغ روسیه را با حقیقت پاسخ دادیم و اکنون که او دست به کار شده، دنیای آزاد او (پوتین) را مسئول می‌داند.»

جو بایدن در ادامه گفت که آمریکا در حال ضربه‌زدن به روسیه و حمایت از مردم اوکراین بوده و افزود: امروز پوتین در جهان منزوی‌تر از همیشه است.»

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سخنرانی وضعیت کشور آمریکا جو بایدن تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسيه به اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس که به «کی‌یف» سفر کرده است با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار کرد و دو طرف آخرین وضعیت جنگ در این کشور را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری اوکراین با انتشار تصویری از ملاقات خود با وزیر امور خارجه انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من وضعیت جبهه جنگ را به اطلاع وزیر خارجه انگلیس رساندم.

او کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به اوکراین را حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مهم است که سلاح های موجود در بسته حمایتی بریتانیا در اسرع وقت به دست ما برسد.

کامرون هم ضمن بازنشر پیام رئیس جمهوری اوکراین نوشت که انگلیس روی ارائه ابزارهای مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود متمرکز است.

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

کامرون ادعا کرد: اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند.

وی با بیان اینکه «همه باید تلاش کنیم تا مطمئن شویم که اوکراین آنچه را که برای پیروزی نیاز دارد در اختیار داشته باشد» افزود: ما از طریق تخصیص بودجه نظامی و ارائه تسلیحات تا هر زمانی که لازم باشد در کنار اوکراین ایستاده‌ایم.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد که لندن به حمایت از این کشور در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.

ریشی سوناک در همین پیوند اعلام کرد که لندن که ۵۰۰ میلیون پوند دیگر برای پشتیبانی از جبهه اوکراین اختصاص خواهد داد.

دیگر خبرها

  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!