Web Analytics Made Easy - Statcounter

حملات ائتلاف سعودی اماراتی به یمن با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا باعث بروز بدترین بحران انسانی جهان شده است.

خبرگزاری میزان - در سال ۲۰۱۵، ائتلافی از کشور‌ها به سرکردگی عربستان با حمایت دولت‌های آمریکا و انگلیس، بمباران و محاصره یمن را آغاز کردند.

به گزارش «ajahaf»، آمریکا و انگلیس از ائتلاف سعودی حمایت می‌کنند و همچنان به عربستان تسلیحات می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ۷ سال جنگ، زندگی در زیر حملات، زیر گلوله باران، در محاصره، برای شهروندان یمنی به یک امر عادی تبدیل شده است.

شنیدن صدای هواپیما، شنیدن صدای حملات هوایی برای مردم یمن عادی شده است؛ آن‌ها با شنیدن این صدا‌ها فقط نگران کودکان هستند؛ ترس آن‌ها از این است که این صدا‌ها چه تاثیری روی کودکان بگذارد.

وقتی چند روزی می‌گذرد و یمنی‌ها صدای هواپیما‌ها را نمی‌شنوند تعجب می‌کنند؛ وضعیت را تصور کنید، بیش از ۷ سال، اگر یک روز بدون شنیدن صدای حمله هوایی بگذرد، آن وقت صدای پرواز هواپیما‌ها شنیده می شوند.

برای مثال اخیرا حملات هوایی به فرودگاه صنعا صورت گرفت؛ اگرچه این حمله در صبح و در حالی که مردم خواب بودند، صورت گرفت، اما امری طبیعی برای یمنی‌ها بود؛ زندگی در زیر حملات هوایی به یک امر عادی تبدیل شده است.

همانطور که می‌دانید چند روز پیش چندین حمله هوایی در صنعا، پایتخت یمن انجام شد که یکی از آن‌ها ساختمان TeleYemen در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور را هدف قرار داد.

این حمله به ساختمان وزارتخانه و حمله‌ای بود که یک منطقه مسکونی پرجمعیت را هدف قرار داد، منطقه‌ای که افراد زیادی در آن زندگی می‌کنند.

زندگی برای شهروندان یمنی بسیار بسیار دشوار شده است؛ مخصوصاً در فاصله چند هفته‌ای از ماه رمضان که قیمت‌ها در بازار‌ها به دلیل محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی بسیار افزایش یافته است؛ همچنین نفت و سوخت هم در این کشور کمیاب شده است.

بیشتر بخوانید: جنگ مرگبار یمن؛ فاجعه فراموش شده در میانه تحولات بین المللی حملات ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی به زیر ساخت مخابراتی یمن

همه این کمبود‌ها ناشی از محاصره است؛ محاصره هوایی به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعا باعث ایجاد یک بحران بزرگ شده است.

به دلیل محاصره دریایی، اکنون نفتی در صنعا وجود ندارد؛ محاصره زمینی نیز باعث کمبود محصولات و گرانی شده است.

جنگ یمن در رسانه‌های بین المللی پوشش داده نمی‌شود؛ حتی اگر برخی رسانه‌ها کمی در مورد آن صحبت کنند، کافی نیست؛ سکوت مساوی است با همدستی؛ میلیون‌ها نفر در یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ رنج می‌برند، اما رسانه‌های جهان سکوت کرده اند، شاید به این دلیل که رابطه خوبی بین دولت‌های آن‌ها و عربستان وجود دارد.

اما چرا عربستان میلیارد‌ها دلار برای ساکت کردن رسانه‌ها هزینه می‌کند؟ زیرا آن‌ها از آگاهی مردم می‌ترسند؛ اگر یک بمب در لندن یا پاریس منفجر شود، همه دنیا از آن خبردار می‌شوند، با این حال بمب‌ها تمام روز، هر روزه، بر یمن می‌بارند و هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید.

آنچه در یمن اتفاق می‌افتد یک جنگ داخلی نیست، بلکه یک تجاوز کثیف به سرکردگی عربستان سعودی و امارات است که به طور کامل توسط کاخ سفید حمایت می‌شود.

یمن به دلیل محاصره ائتلاف تحت سرکردگی عربستان، هر روز با حملات هوایی و کمبود غذا و دارو مواجه است.

نه تنها ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی یمن را بمباران می‌کند، بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایر کشور‌ها نیز شریک جنایات جنگی هستند، زیرا آن‌ها هنوز به عربستان و امارات سلاح می‌فروشند، از محاصره حمایت می‌کنند و سکوت در مورد آنچه در یمن اتفاق می‌افتد را ادامه می‌دهند.

جنگ یمن در شب ۲۶ مارس ۲۰۱۵ از سوی واشنگتن اعلام شد، و این جنگی است که آمریکا نمی‌خواهد مردم درباره آن بدانند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ائتلاف سعودی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن ائتلاف سعودی حقوق بشر سرکردگی عربستان ائتلاف سعودی حملات هوایی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت