Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در ادامه سفر استانی به آذربایجان شرقی و در نشست صمیمی با رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، به دنبال ایجاد تحولات اساسی در بحث دفاتر ثبت اسناد رسمی هستیم و برون سپاری خدمات ثبتی و تفویض این خدمات به دفاتر ثبت اسناد رسمی، در این چارچوب طراحی و اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: در برون سپاری خدمات ثبتی موافقت ریاست محترم قوه قضائیه را هم اخذ کرده‌ایم و امیدواریم بخشی از دغدغه‌های مالی سردفتران از این رهگذر مرتفع شود.

بابایی تاکید کرد: از اعضای کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان شرقی درخواست می‌کنم اگر موارد دیگری به غیر از ۲۰ خدمت ثبتی در نظر گرفته شده برای تفویض، به ذهنشان رسید، مراتب را به کمیته برون سپاری سازمان اسناد و املاک کشور اعلام کنند تا مورد بررسی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما در همین رابطه این است که در ادارت کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها کمیته فناوری تشکیل شود تا در جریان برون سپاری‌ها، دانش و فرایندهای لازم، حداقل به دفتریاران انتقال داده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سردفتران و دفتریاران جزئی از همکاران ما و بخشی از خانواده ما در سازمان ثبت هستند، گفت: رفع مشکلات فعالان این حوزه را در دستور کار قرار داده‌ایم و تا حصول نتیجه، تلاش‌هایمان را دامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: بر همین مبناست که اعتقاد داریم مشاوران و بنگاهداران املاک یا خودرو فقط باید نقش راهنمایی کننده داشته باشند و تنظیم سند نقل و انتقالات مربوطه حتماً در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.

معاون رئیس قوه قضائیه خواستار انسجام بیشتر کانون‌های سردفتران و دفتریاران کشور شد و پیشنهاد ایجاد تشکلی ملی برای فعالان این حوزه را داد.

بابایی گفت: به باور من کانون سردفتران و دفتریاران، باید پارلمان ملی و مجموعه اجرایی قوی ای داشته باشد تا بتوانیم مشترکا اقدامات خوبی طراحی کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مشکلات سال‌های دور و نزدیک حاکم بر صنف سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: بخشی از مشکلات، زیرساختی بوده که در دهه‌های گذشته وجود داشته و متأسفانه بخش‌هایی از تا الان هم ادامه داشته است.

وی گفت: حاکمیت این مشکلات باعث شده ساختار به وجود آمده، سست و بدون چارچوب‌های قانونی باشد ضمن اینکه بسیاری از قوانین نیز متعلق به دهه‌های گذشته است که در همپیوندی با ارتباطات ضعیف کانون‌های سردفتران و دفتریاران با قوه قضائیه، مشکلات را دوچندان کرده است.

کد خبر 5436633

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن بابایی ثبت اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث شیوع کرونا اردبیل گرگان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها همدان سفر استانی سردفتران و دفتریاران اسناد و املاک قوه قضائیه اسناد رسمی برون سپاری ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • سند ۱۱۰هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان