Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا قطع دسترسی هفت بانک روسی از جمله بانک VTB به سیستم بانکی سوئیفت را تصویب کرده است.

به گزارش ایرنا، بلومبرگ سه‌شنبه شب در صفحه توییتری اعلام کرد، سفرای اتحادیه اروپا با حذف هفت بانک روسی از سیستم پیام‌رسانی مالی سوئیفت موافقت کردند اما از حذف بزرگترین وام‌دهنده کشور یعنی اسبربانک (Sberbank) و بانکی که بخشی از آن متعلق به غول گازی روسیه (گاز پروم) بود، خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسبربانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه بزرگترین بانک در روسیه و اروپای شرقی بوده و همچنین به‌ عنوان سومین بانک بزرگ در اروپا شناخته می‌شود.

اسبربانک در سال ۱۸۴۱ تأسیس شده‌است و شعبه مرکزی این بانک در شهر مسکو قرار دارد. این بانک دامنه گسترده‌ای از خدمات بانکی، شامل خدمات پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و گونه‌های مختلفی از خدمات وام و وام مسکن را ارائه می‌دهد.

حذف هفت بانک روسی از سیستم بانکی سوئیفت در حالی انجام می شود که پیش از این اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که روسیه را از سیستم بانکی سوئیفت حذف کنند.

فون درلاین روز یکشنبه گفت که به رهبران اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد که تعداد معینی از بانک‌های روسیه از سوئیفت حذف شوند  اقدامی که آن‌ها را از انجام اغلب تراکنش‌های مالی خود در سراسر جهان بازداشته و عملا صادرات و واردات روسیه را مسدود خواهد کرد.

سیستم سوئیفت در بیش از ۱۱ هزار موسسه مالی در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه دنیا برای تبادل پول و اطلاعات استفاده می‌شود. این سامانه بانکی، چرخ‌دنده‌ای مهم در سیستم مالی جهان بوده و بانک‌های مرکزی آمریکا، ژاپن و اروپا بر آن نظارت می‌کنند.

حذف روسیه از سیستم بانکی سوئیفت یکی از سخت‌ترین تحریم‌هایی خواهد بود که غرب می‌تواند وضع کند؛ اما علاوه بر اثرات آنی و دراز مدت شدیدی که بر اقتصاد روسیه خواهد گذاشت، برای بانک‌های خارجی و سایر طلبکارانی که با این کشور تجارت می‌کنند نیز ایجاد مشکل خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سیستم بانکی سوئیفت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل بانک سینا برکنار شد

به گزارش صدای ایران،روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال ۷۸ در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌وکار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از۵۰ مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران