Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:07:45 GMT

تبیین روش‌های توسعه محصولات فناورانه با ابزار پتنت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۰۷۰۶

تبیین روش‌های توسعه محصولات فناورانه با ابزار پتنت

از سوی ستاد نانو وبینار سه روزه در حوزه توسعه محصولات فناورانه با ابزار پتنت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امروزه شرکت‌های فناور بزرگ، کسب‌وکارهای نوپا، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حتی مخترعین و محققین مختلف، در قالب متقاضیان حقیقی و حقوقی، به صورت گسترده‌ای اقدام به ثبت اختراع و محافظت از ابداعات فنی خود می‌کنند و ستاد نانو در راستای آشنایی فعالان عرصه فناوری در زمینه هایی چون ثبت پتنت، الزامات اخذ گواهی ثبت اختراع، نحوه درآمدزایی از پتنت اقدام به برگزاری وبینار سه روزه تحت عنوان «توسعه محصولات فناورانه با ابزار پتنت» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ستاد نانو، این رویداد که در روزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۸ اسفندماه و با حضور «امید کربلایی» و «مژگان عیسی‌نژاد»، مدیرعامل و مدیر تحقیق‌ و توسعه یکی از شرکت های فناور برگزار می شود، عمدتاً بر اطلاعات پتنت و چگونگی استفاده از آن‌ها از طریق جستجو و تحلیل پتنت تکیه دارد.

"پتنت سندی فنی – حقوقی"، "پتنت یا مقاله؟"، "شاخص های قابل پتنت بودن یک ایده"، "روش‌های درآمدزایی از پتنت‌ها"، "چگونه ایده قابل تجاری‌سازی را از طریق پتنت‌ها استخراج کنیم؟"، "چگونه پتنت‌های مورد نظر و مفید را بیابیم؟"، "بهره‌گیری مؤثر از اطلاعات موجود در اسناد ثبت اختراع به منظور استخراج دانش فنی"، "پردازش متون ثبت اختراع از طریق متن‌کاوی، الگوریتم‌های یادگیری ماشین" و "انواع اطلاعات قابل استخراج از اسناد ثبت اختراع به منظور تحلیل پتنت" از جمله سرفصل‌های این دور آموزشی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت پتنت فناوري نانو وبینار ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: سال گذشته با همت متخصصین کشور و بادانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی