Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که انتظار می‌رود دور دوم مذاکرات روسیه و اوکراین امروز برگزار شود، رئیس جمهوری اوکراین از آمادگی خود برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین خبر داد، ولی کرملین نتیجه گیری درباره احتمال دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین را زودهنگام دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در مسکو اعلام کردند که دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین طبق توافق اولیه طرفین امروز، چهارشنبه (دوم مارس/11 اسفند ماه) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین دور مذاکرات نمایندگان مسکو و کی‌یف روز دوشنبه در منطقه گومل در خاک بلاروس، شهری در نزدیکی مرز اوکراین برگزار شد و این دیدار پنج ساعت به طول انجامید. مذاکرات طرفین به نتیجه خاصی منجر نشد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان یادآور شد که برای مذاکره با فدراسیون روسیه حداقل «ذکر نکاتی» درباره برقراری آتش‌بس کامل ضروری است. وی گفت: «وقتی هواپیماهای روسی در حال پرواز هستند و بمباران در جریان است، نمی‌توان پای میز مذاکره نشست.»

زلنسکی در مصاحبه با این شبکه آمریکایی اعلام کرد که آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. وی افزود: «همه جهان از قبل می‌دانند که لازم است با رئیس‌جمهور روسیه بر سر میز مذاکره نشست و من حاضر به انجام این کار هستم.» وی ضمانت‌های امنیتی که اوکراین انتظار دارد از غرب دریافت کند را شامل: حفظ تمامیت ارضی، حفاظت از مرزها، روابط ویژه با همسایگان و امنیت کامل نام برد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین شب گذشته به خبرگزاری تاس اعلام کرد که هنوز برای نتیجه گیری درباره امکان دیدار روسای جمهوری روسیه و اوکراین، ولادیمیر پوتین و ولادیمیر زلنسکی، زود است. پیش از این، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفته بود که احتمال دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین در صورت پیشرفت مذاکرات صلح را رد نمی‌کند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز هفتم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

قیمت نفت به 110 دلار رسید

قیمت نفت خام برنت برای اولین بار از سال 2014 به 110 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش اعتماد مردم روسیه به پوتین

 بر اساس نظرسنجی بنیاد افکار عمومی روسیه، اعتماد شهروندان روس به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورشان طی یک هفته گذشته 11 درصد افزایش یافته و از 60 درصد به 71 درصد رسید.

پس از اینکه روسیه استقلال دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک  در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت، جامعه شناسان مطالعه‌ای را طی یک هفته انجام دادند که بر اساس آن، 71 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بیشتر از قبل به پوتین اعتماد دارند، در حالی که در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) 60 درصد این نظر را داشتند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، حدود 70 درصد از شهروندان روسیه تصمیم به انجام عملیات نظامی در اوکراین را اقدامی صحیح می‌دانند.

ونزوئلا ناتو را به دلیل فعالیت‌هایش در نزدیکی مرز روسیه محکوم کرد

نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور ناتو را مسئول وخامت اوضاع سیاسی و بی ثبات کنونی در شرق اروپا می‌داند. مادورو شب گذشته در صفحه تویئتر خود نوشت: «من امروز با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفتگوی تلفنی داشتم و تأیید کردم که ونزوئلا اقدامات بی ثبات کننده ناتو را محکوم می‌کند. من قویاً معتقدم که درک متقابل و گفتگو بهترین راه برای حفظ صلح است.»

عصر روز سه‌شنبه، کاخ کرملین از مکالمات تلفنی مادورو و پوتین خبر داد که طی آن رهبر ونزوئلا "حمایت قاطع خود را از عملیات روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس را ابراز، اقدامات بی ثبات کننده ایالات متحده و ناتو را محکوم و بر اهمیت مقابله با کمپین دروغ و اطلاعات نادرست کشورهای غربی تاکید کرد.

رئیس ‌جمهوری روسیه در جریان این گفت‌وگو، همتای ونزوئلایی خود را در جریان ارزیابی‌های خود از وضعیت پیرامون اوکراین قرار داد. این مذاکره به ابتکار طرف ونزوئلایی انجام شد.

هشدار وزارت دفاع روسیه نسبت به حملات قریب الوقوع به تاسیسات نظامی در کی‌یف

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به تأسیسات نظامی ارتش اوکراین و مرکز اصلی اطلاعاتی و عملیات روانی در شهر کی‌یف حمله خواهد کرد.

این وزارتخانه افزود که این حملات با سلاح‌های دقیق برای سرکوب حملات اطلاعاتی علیه روسیه انجام خواهد شد. وزارت دفاع از شهروندان اوکراینی که توسط ناسیونالیست‌های اوکراینی برای اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه در این مراکز جذب شده‌اند و همچنین از ساکنان نزدیک این تاسیسات نظامی می‌خواهد تا خانه‌های خود را ترک کرده و به مکانی امن بروند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که ورود واحدهای نیروهای مسلح اوکراین به منطقه دریای آزوف از امروز (سه شنبه) به طور کامل مسدود شده است.

طبق این اطلاعات، نیروهای مردمی لوهانسک از ابتدای عملیات تا عمق 61 کیلومتری در منطقه پیشروی کرده و نیروهای مردمی دونتسک نیز تنها طی روز گذشته 19 کیلومتر پیشروی کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره وضعیت اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روز سه شنبه در تماسی تلفنی با "خلوصی آکار" وزیر دفاع ملی جمهوری ترکیه درباره وضعیت کنونی در اوکراین مذاکره کرد. موضوع اصلی این گفتگو، درباره روند اوضاع پیرامون اوکراین بود. البته وزرای دفاع در خصوص وضعیت کنونی در منطقه خاورمیانه نیز تبادل نظر کردند.

ترامپ، بایدن، ناتو و غرب را مقصر اوضاع اوکراین نامید

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رهبر کنونی ایالات متحده، کشورهای غربی و ناتو در وضعیت کنونی اوکراین مقصر هستند. ترامپ گفت: «اکنون در اوکراین نمی بایست جنگی رخ میداد. برای بشریت وحشتناک است که بایدن، ناتو و غرب به این شکل مشمئزکننده شکست خورده و با اقدامات خود اجازه دادند تا چنین جنگی شروع شود.»

به گفته ترامپ،  آمریکا از استقلال انرژی محروم نیست، در حالی که اروپا و بقیه جهان به نفت و گاز روسیه وابسته هستند.

مسکو: اخراج 12 دیپلمات روس در سازمان ملل یک ترفند شیطانی آمریکایی است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به اخراج 12 دیپلمات آمریکا از دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد پاسخ خواهد داد، این اقدامات لزوماً متقارن نخواهد بود.

وی گفت: «در خصوص اخراج نمایدگان روسیه از مقر سازمان ملل باید بگویم که این اقدام غیردیپلماتیک، بدون واکنش مناسب و نه لزوما متقارن - باقی نخواهد ماند. ما به افراد مسئول در واشنگتن توصیه می کنیم در مورد عواقب خط کشی مخرب خود فکر کنند.»

زاخارووا معرفی 12 کارمند این نمایندگی بعنوان "عنصر نامطلوب" را یک ترفند شیطانی از سوی دولت آمریکا خواند.

بلاروس اطلاعات مربوط به حرکت تانک‌ها به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که اطلاعات منتشره از سوی برخی رسانه‌های اوکراینی درباره کاروانی متشکل از 300 تانک بلاروسی که گویا از این جمهوری به سمت خاک اوکراین در حال حرکت هستند، خبری جعلی است. این وزارتخانه تاکید کرد: «در بلاروس هیچ تشکیلات نظامی به عنوان "ارتش تانکها" وجود ندارد، حتی دانش آموزان مدرسه نیز از آن مطلع هستند.»

رایزنی تلفنی لاوروف و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوکراین

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه در یک گفتگوی تلفنی درباره حل و فصل مشکلات بشردوستانه در اوکراین گفتگو کردند.  طبق اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در خصوص همکاری بیشتر بین روسیه و صلیب سرخ جهانی در این زمینه توافق کردند.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه به شورای امنیت درباره وضعیت انسانی در اوکراین

علاوه بر این، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل شب گذشته به خبرنگاران اعلام کرد که این کشور در حال کار و تعامل با شرکای فرانسوی خود بر روی پیش‌نویس قطعنامه مناسبی در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره وضعیت انسانی در اوکراین است.

تحریم‌های غرب علیه ولادیمیر پوتین به هدف خود نخواهد رسید

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا شب گذشته در گفتگو با "راشا تودی" گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بی سابقه و غیرمنطقی است و مسلماً این اقدام خصمانه به هدف خود هم نخواهد رسید.

این دیپلمات افزود: « اگر هدف از این تحریم تأثیرگذاری بر سیاست دولت روسیه و منافع رئیس جمهور روسیه است، باید بگویم که این کار غیرمنطقی و بی فایده است. این اهداف با چنین تحریم‌های نمادین محقق نخواهد شد.»

ژاپن سفارت خود را در کی‌یف تعطیل کرد/ توکیو در فکر بستن آسمانش به روی روسیه است

خبرگزاری کیودو صبح امروز به نقل از وزارت امور خارجه ژاپن گزارش داد که مقامات توکیو در بحبوحه عملیات نظامی روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، سفارت خود در کی‌یف را به طور موقت می بندد. وزارت خارجه ژاپن یادآور شد که یک دفتر نمایندگی موقت در غرب اوکراین ایجاد شده است.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز اعلام کرد که توکیو ممکن است تا اوایل هفته آینده تحریم‌هایی را علیه بلاروس اعمال کند. به گفته وی، اعمال محدودیت‌ها علیه بلاروس به دلیل "دخالت آشکار این کشور در تهاجم روسیه به اوکراین" اعمال خواهد شد.

کیشیدا افزود، مقامات ژاپنی با کشورهای گروه 7 در خصوص بسته شدن آسمان به روی هواپیماهای روسی هماهنگ هستند و این اقدام ممکن است در آینده نزدیک عملی شود.

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

پوشش زنده تحولات اوکراین|شروط پوتین برای توقف عملیات نظامی/ زلنسکی: یا باید عضو ناتو شویم یا تضمین‌های امنیتی بگیریمپوشش زنده تحولات اوکراین| بازگشت مذاکره‌کنندگان به پایتخت‌ها/ پوتین آمریکا را تحریم کرد/ زلنسکی خواستار عضویت فوری اوکراین در اتحادیه اروپا شدپوشش زنده تحولات اوکراین| موافقت اوکراین با مذاکرات با روسیه/ دستور پوتین برای آماده‌باش نیروهای «بازدارنده هسته‌ای»پوشش زنده تحولات اوکراین| آلمان مستقیما به اوکراین سلاح ارسال می‌کند/ارتباط برخی بانکهای روسیه با سوئیفت قطع می‌شودپوشش زنده تحولات اوکراین|کرملین: پوتین با انجام مذاکرات با اوکراین موافقت کرده است/ زلنسکی: من در کی‌یف هستمپوشش زنده تحولات اوکراین| دستور پوتین برای آغاز عملیات نظامی در دونباس/پوتین: گزینه دیگری نداشتیم/ ایران طرفین را به توقف درگیری دعوت کردپوشش زنده تحولات اوکراین| آمریکا دوباره تاریخ حمله به اوکراین تعیین کرد/ هشدار گوترش درباره وقوع بحران بی‌سابقه/اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اوکراین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اوکراین اخبار روسیه وزارت دفاع روسیه روسیه و اوکراین ولادیمیر پوتین درباره وضعیت جمهوری روسیه عملیات نظامی رئیس جمهوری روز سه شنبه رئیس جمهور سازمان ملل امور خارجه شب گذشته خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!

به گزارش خبرآنلاین «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

به گزارش ایسنا در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901244

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟