Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان گلستان در روزهای آینده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: خشک و نابود شدن خلیج گرگان  آسیب‌های اجتماعی و زیست محیطی فراوانی برای استان‌های گلستان و مازندران خواهد داشت و این مسئله باید مورد توجه هیات دولت و رئیس جمهور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانعلی سنگدوینی اظهار کرد: سرانه درآمد استان گلستان نسبت به کشور ۵۰ درصد بوده و این سرانه بسیار پایین بوده و سبب افت درآمد و اشتغال و افزایش بیکاری در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۲ درصد مردم استان گلستان در سه دهک پایین درآمدی بوده و تنها ۱۷ درصد آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند و به سختی زندگی خود را اداره می کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان گلستان بر پایه کشاورزی بوده و در تمام فصول سال انواع محصولات کشاورزی کشت و تولید می‌شود اما متاسفانه در این سال‌ها در زمینه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی هیچ اتفاق خاص و مهمی صورت نگرفته و بیشتر محصولات کشاورزی و دامی به صورت خام‌فروشی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: چندین پروژه مهم در استان گلستان وجود دارد که امید داریم با سفر رئیس جمهور و هیات دولت این پروژه در اولویت کار قرار گرفته و با تخصیص اعتبارات ویژه بتوانیم آنها را به نتیجه مطلوب برسانیم.

سنگدوینی گفت: احیا خلیج گرگان یک موضوع بسیار مهم بوده که باید مورد توجه رئیس جمهور و هیات دولت قرار گیرد زیرا خشک و نابود شدن خلیج گرگان آسیب‌های فراوان زیست محیطی و اجتماعی برای دو استان مازندران و گلستان خواهد داشت.

وی بیان کرد: لایروبی سد وشمگیر در راستای پایداری و احیای اشتغال مردم آق‌قلا با اعتبار حدود ۳۵۰ میلیارد تومان، زهکشی اراضی کشاورزی، تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان بعد از گذشت حدود ۲۰ سال، تعیین تکلیف و بهره برداری از سد «نرماب» و سد «میرداماد» گرگان، تله‌کابین استان، پروژه تامین آب شرب تمام شهرها و روستاهای استان گلستان، صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی، باغی، سبزی و صیفی‌جات، داروهای گیاهی و غیره از جمله پروژه‌های حائز اهمیت استان گلستان برای رونق تولید، اشتغال و توسعه است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در مورد پروژه پتروشیمی علاوه بر پیگیری دستگاه قضایی باید از هلدینگ‌های مهم کشور مانند خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری کمک خواست تا در کمترین زمان ۹۵ هزار سهام‌دار گلستانی به حق و حقوق خود برسند.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم در استان گلستان این است که این استان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ارز یکهزار و هفت تومانی استفاده نکرده و صنعت در این کشور ممنوع بوده که این موضوع در مصوبات سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد تا خیرات و برکات بیشتری از این سفر شامل حال استان مظلوم و محروم گلستان شود.

* تامین آب شرب مهمترین‌ اولویت استان گلستان است
نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب مهمترین موضوع و اولویت برای استان بوده و گرگان تنها مرکز استان در کشور است که آب شرب خود را از طریق چاه تامین می‌کند.

رحمت‌الله نوروزی اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز دوم نیروگاه علی‌آبادکتول علاوه بر تامین برق گلستان و رفع معضل خاموشی در استان در زمان پیک مصرف سبب صادرات این انرژی به استان‌های دیگر خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه پتروشیمی گلستان از دولت نهم شروع شده اما همچنان رها شده و ۹۵ هزار گلستانی امیدوار و چشم‌براه سفر رئیس جمهور برای تعیین تکلیف این پروژه در استان هستند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک اجماع و وحدت رویه تلاش داریم تا مشکلات و موضوعات مهم استان را در سفر رئیس جمهور و هیات دولت مطرح کرده و بتوانیم در این سفر در قالب مصوبات، ره‌آورد خوبی را‌برای استان رقم بزنیم.

* رفع مشکلات کلان گلستان در سفر رئیس جمهور اولویت مجمع نمایندگان گلستان است

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان با اتفاق‌نظر و اجماع به این نتیجه رسیدند که به جای پرداخت به مشکلات جزئی مشکلات کلان را در سفر رئیس جمهور مطرح کنند تا با رفع این مشکلات موضوعات جزیی نیز برطرف شود.

غلامعلی کوهساری اظهار کرد: پروژه‌هایی مانند احیای خلیج گرگان، بهره‌برداری از سد نرماب، پروژه جزیره آشوراده، زهکشی اراضی، راه آهن گرگان گنبدکاووس آزادشهر شاهرود، سرعت بخشیدن به ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون از جمله پروژه‌های مهم در سفر رئیس جمهور خواهد بود.

وی تصریح کرد: تامین آب شرب و استفاده از منابع اعتباری ماده ۵۶ مهمترین موضوعات بوده و استان گلستان می‌تواند از این منابع در راستای ایجاد و پیشرفت زیرساخت‌های ضروری استفاده کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم در مصوبات سفر رئیس جمهور برش شهرستانی در تخصیص اعتبارات به صورت شفاف مشخص شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده رامیان و آزادشهر احیای خلیج گرگان نماینده مردم علی آبادکتول رحمت الله نوروزی تامین آب شرب مهمترین اولویت استان گلستان نماینده گرگان و آق قلا مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور نماینده مردم استان گلستان رئیس جمهور تامین آب شرب خلیج گرگان هیات دولت آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان

روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان گلستان اعلام کرد: این اداره کل در راستای حفظ اصل مشتری مداری و بمنظور ارائه خدمات به مردم شریف استان نسبت به برقراری مجدد پرواز گرگان آکتائو گرگان اقدام کرد.

پرواز گرگان اکتائو جمعه‌ها (به صورت یک هفته در میان) توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام‌می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • گاف بی بی سی درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • گزارش| سفر رئیسی به سریلانکا؛ نمایش اقتدار مهندسی ایرانی
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان