Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ‌نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از فعالیت ۸۰۰ موتور پمپ غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود خبر داد و گفت: مدیریت چاه‌های غیرمجاز کار درستی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به مشکلات حوزه آب اظهار داشت: مشکل ما این است که یک عمر در موضوع چاه‌های غیرمجاز، برداشت‌های غیرمجاز و انتقال‌های غیرکارشناسی و هر آنچه بنا نبود و نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد، خواب بودیم و اکنون که بیدار شدیم می‌خواهیم در یک برنامه کوتاه مدت و غیرکارشناسی مشکل 43 ساله را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز از وجود  380 هزار چاه غیرمجاز در کشور غافل مانده‌ایم، از یک طرف خشکسالی و خالی شدن آبخوان‌ها و بار جمعیتی که بر حوزه‌های لاغر اندام آبریز مثل حوزه زاینده‌رود بارگزاری شده است همه دست به دست داده تا کشاورزان در حالت بحران قرار بگیرند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه 1400 و 1401 وزارت نیرو به کنتور هوشمند تاکید می‌کند، گفت: به یک مرتبه یک کشاورز که چاه 6 اینچی‌اش در عمق 370 متری 2 اینچ آب نمی‌دهد تکلیف می‌کنیم که باید کنتور هوشمند بگذارد، مبلغ کنتور را هم باید از جیب خالی خودش بدهد.

واکاوی بحران آب و مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود/ مدیریت غیرمنسجم و بازارتراشی برای آبی که نیست!استاندار اصفهان: دیگر آب سد زاینده‌رود رهاسازی نخواهد شد‌/‌ اولویت تامین آب شرب 5 میلیون هم‌استانی‌‌ استرئیس کمیته آب مجلس: رهاسازی آب زاینده‌رود بدون منطق بود/‌ تابستان یک عده داد و فریاد نکنند آب شرب نداریم

وی ادامه داد: بحث مجاز و غیرمجاز مطرح می‌کنیم حقی که آب منطقه‌ای‌ها باید بگیرند این کاری که ما انجام می‌دهیم ناشی از آن است که در یک مقطع زمانی وزارت نیرو خوب عمل نکرده است.

نقدعلی با بیان اینکه مدیریت چاه‌های غیرمجاز کار درستی است، تصریح کرد: برداشت‌های غیرمجاز بالادست و 800 موتور پمپ غیرمجازی که در بالادست زاینده‌رود را در 700 متری برای کاشت هلو می‌برد آن را هم نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه داستان مدیریت چاه‌های غیرمجاز کلی است، اظهار داشت: یک دفعه 130 هزار هکتار توسعه کشاورزی از برداشت حق آبه‌داران زاینده‌رود انجام می‌شود را هم ببینیم. همان چیزی که خودمان در مجلس تذکر دادیم در بین مردم خلافش را عمل نکنیم، این اشتباه است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص کنتور هوشمند و چاه‌های غیرمجاز گفت: نمی‌شود به یک باره صورت مساله را حذف کرد. زمانی وزارت نیرو اجازه  توسعه چاه‌های غیر مجاز و برداشت‌های غیر مجاز را داد و نمی‌شود حالا به یکباره بیدار شد و کشاورزی که به نان شب محتاج شده را هم ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در چاه را بستیم درخت‌های 60 یا 70 ساله را چه کنیم؟ اگر ریه تنفسی غرب اصفهان مسدود شد ما چه جوابی به محیط زیست داریم بدهیم؟ بنابراین باید تدبیر درستی کرد و از قانونگذاری‌هایی که سبب تنش و اضطراب در بین کشاورزان می‌شود، خودداری کرد.

نقدعلی با بیان اینکه خوشبختانه فروش نفت توسعه پیدا کرده است، گفت: خداوند روزی رسان است، توسعه و رونق خواهیم داشت به کشاورزان فشار وارد نکنیم حیات کشور به کشاورزی است.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چاه های غیرمجاز زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از سرشاخه‌های اصلی رودخانه زاینده رود بشمار می‌آید.

کد خبر 748521

دیگر خبرها

  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد