Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به ابلاغ قانون انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان به دولت، گفت: اجرایی شدن این پروژه بزرگ می‌تواند تامین آب پایدار و رفع معضل بی‌آبی مناطق مختلف استان را محقق کند. - اخبار استانها -

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بودیم شورای نگهبان قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را تایید کرد و این قانون از طریق مجلس به دولت ابلاغ شده که به عبارتی تحقق آن نقطه عطفی در حل مشکلات استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان به عنوان استانی که به ویژه در سال‌های اخیر به طور جدی با مشکل خشکسالی و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، انفاقی بسیار مهم است و اجرایی شدن این پروژه بزرگ می‌تواند تامین آب پایدار و رفع معضل بی‌آبی مناطق مختلف استان را محقق کند.

تحقق وعده دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان/ 40 روستای «بمپور» ‌آبرسانی می‌شودمشکل تامین آب پایدار 18 روستای محروم منطقه سیستان برطرف شدنماینده مردم زابل در گفت‌وگو با تسنیم: تقسیم سیستان و بلوچستان کاملاً علمی است/ ادعاهای مخالفان کارشناسی نیست

وی خاطرنشان کرد: معضل بی‌آبی به ویژه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان که شغل عمده مردم آن وابسته به آب بوده و بیش از دو دهه است که خشکسالی و عدم پرداخت حق‌آبه منطقه از سوی کشور افغانستان آنها را به ستوه آورده، بسیار جدی است و تحقق انتقال آب عمان می‌تواند نقطه امیدی برای مردم و عاملی برای جلوگیری از مهاجرت‌های روزافزون از منطقه باشد.

دهمرده گفت: متاسفانه در دو دهه اخیر تلاش‌های زیادی از جانب بدخواهان ملت ایران صورت گرفت تا حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند روز به روز کاهش یابد و در نهایت این تلاش‌ها با اتمام بند "کمال خان" تکمیل شد اما تحقق پروژه انتقال آب دریای عمان در کنار حفر چاه‌های ژرف متعدد می‌تواند این تلاش بدخواهان را خنثی کند.

انتهای پیام/393/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان انتقال آب دریای عمان سیستان و بلوچستان دریای عمان مردم زابل بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل