Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:31:24 GMT

مکزیک، روسیه را تحریم نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۱۲۴۵

مکزیک، روسیه را تحریم نمی‌کند

رئیس جمهور مکزیک گفت، کشورش هیچ تحریم اقتصادی علیه روسیه از بابت حمله به اوکراین اعمال نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک همچنین در اظهاراتی از آنچه سانسور رسانه های دولتی روسیه توسط شرکت های رسانه های اجتماعی خواند انتقاد کرد.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما دست به هیچ گونه تلافی جویی اقتصادی نمی زنیم زیرا می خواهیم روابط خوبی با تمام دولت های جهان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع لوپز اوبرادور در شرایطی اتخاذ شده که بسیاری از کشورها در صدد اعمال تحریم های بین المللی علیه روسیه به بهانه اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین هستند.

روسیه روابطی قوی با دولت های مختلف در آمریکای لاتین، به ویژه دولت های کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه ایجاد کرده است، اما به نظر می رسد که روابط این کشور با مکزیک به دلیل روابط قوی که با آمریکا دارد محدود است.

اقتصاد مکزیک و آمریکا عمیقاً در هم تنیده شده اند. با این حال لوپز اوبرادور، رهبر چپ‌گرای مکزیک، گاهی روابطی پرتنش با آمریکا داشته و از سیاست خارجی واشنگتن انتقاد کرده است.

این اظهارات لوپز اوبرادور در پاسخ به سوالی درباره علاقمندی شرکت لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه و شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت به مکزیک مطرح شد. شرکت لوک اویل روز جمعه اعلام کرد که خرید ۵۰ درصد سهام اپراتور در یک پروژه نفتی فراساحلی در مکزیک را در راستای تلاش خود برای گسترش فعالیت جهانی اش تکمیل کرده است.

رئیس جمهور مکزیک همچنین از آنچه سانسور کردن رسانه های دولتی روسیه خواند انتقاد کرد. لوپز اوبرادور گفت: من با این واقعیت که رسانه های روسیه یا هر کشوری سانسور شوند موافق نیستم.

اخیرا شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، دریافت پول توسط شبکه دولتی روسی راشاتودی و کانال‌های دیگر از بابت تبلیغات وبسایتها، اپلیکیشنها و ویدیوهای یوتیوبی آنها را ممنوع کرد؛ اقدامی که مشابه با اقدام فیسبوک بعد از حمله به اوکراین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مکزیک ولادیمیر پوتین روسيه اوكراين حمله روسيه به اوكراين تنش در مرز اوکراین و روسیه لوپز اوبرادور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه خود در کاخ ملی این کشور ضمن انتقاد از آمریکا در زمینه «حقوق بشر» اعلام کرد: پلیس آمریکا علیه دانشجویان که تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور را سازماندهی می کنند، «به شدت» اقدام کرده است.

رئیس جمهور مکزیک در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده مدعی است که از حقوق بشر در جهان دفاع می‌کند، اما در برابر دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می کنند، «با شدت» رفتار می‌کند.

این مقام مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا تأکید کرد: اگر شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع تر باشید. دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد؟ دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به رژیم اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، اضافه کرد که واشنگتن در زمینه مسائل زیادی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که آنها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست تا به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090227

دیگر خبرها

  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • گل فرمین لوپز به والنسیا (بارسلونا 1-0 والنسیا)
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران