Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مهم‌ترین بخش راه‌اندازی مرکز لجستیک اینچه برون، مبحث سرمایه گذاری است که این مقوله بعد از اقدامات حقوقی، ثبتی، فنی و پیش ساختی انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: کمیسیون لوایح ۵۳۸ هکتار زمین برای ایجاد مرکز لجستیکی اینچه برون در اختیار راه‌آهن قرار داده و همچنین ۱۱۰ هکتار هم توسط خود راه آهن خریداری شد و در مجموع ۶۵۰ هکتار زمین برای ایجاد این مرکز لجستیک در اختیار ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: روند واگذاری ۵۳۸ هکتار بسیار به درازا انجامید و ۱۰ روز پیش اداره کل منابع طبیعی استان طبق مصوبه شورای تامین این اراضی را به راه آهن واگذار کرد و هم اکنون مشکلات حقوقی برطرف شده و ما توانستیم سرمایه گذار جذب کنیم.

اعتماد با اشاره به انعقاد قرارداد اولین سرمایه گذاری در منطقه لجستیک، اعلام کرد: این سرمایه‌گذاری در زمینه تخلیه و بارگیری و نگهداری غلات بود و صنعت فرآوری چوب هم انجام خواهد داد که مجموعاً حدود ۲.۵ میلیون تن بار برای این سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه این سرمایه‌گذار بومی است، گفت: این طرح در سال گذشته مطرح و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن در نظر گرفته شده است و امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان ارشد راه آهن، قرارداد ۲۵ سال اجاره به شرط تجهیز منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تلاش می‌کنیم که مدت قرارداد را با مکاتبه با وزیر اقتصاد به ۴۰ سال افزایش دهیم.

اعتماد تاکید کرد: تمامی مراحل اهلیت سنجی، توجیه اقتصادی و سایر مطالعات در کارگروه‌های مختلف بررسی شده و این قرارداد می‌تواند سرآغاز قراردادها و جذب سرمایه گذار در منطقه لجستیک باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه طی چند روز اخیر چندین سرمایه‌گذار به ما مراجعه کردند، گفت: این پروژه یکی از دستاوردهای عملی سفر رئیس جمهور به استان است.

اعتماد افزود: نگاه به سرمایه گذاری در دولت جدید واقعی‌تر شده و تسریع در روند واگذاری اراضی نشان دهنده همین نگاه است.

وی تاکید کرد: هشت درصد رشد اقتصادی استان با ۳.۵ درصد در افزایش بهره وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری اتفاق می افتد که استراتژیک مناسبی برای اقتصاد استان است.

کد خبر 5436751

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان محسن اعتماد اداره کل راه آهن شمالشرق منطقه آزاد اینچه برون ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث شیوع کرونا اردبیل گرگان سفر استانی لیگ برتر فوتبال ایران همدان سانحه تصادف واکسن کرونا سرمایه گذاری سرمایه گذار راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: یک شکارچی که اقدام به شکار یک راس کل وحشی در شهرستان کامیاران کرده بود به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: این شکارچی غیر مجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضائی به جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران دستگیر شد و پس از پیگیری‌های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 751252

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه