Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:00:33 GMT

معرفی خمیر پیگمنت آلومینیوم و نحوه‌ی خرید آن

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۱۵۸۹

معرفی خمیر پیگمنت آلومینیوم و نحوه‌ی خرید آن

به طور کلی، خمیرهای آلومینیوم، پیگمنت‌های پخش شده در حلال یا آب هستند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ایمن سبز، استفاده از خمیرهای پیگمنت از پیگمنت‌های پودری بسیار راحت‌تر است.

خمیر پیگمنت آلومینیوم چیست و چرا استفاده از آن ضرورت دارد؟

پیگمنت‌های پودری می‌توانند باعث آلودگی محیط و در مواردی منجر به بیماری یا حریق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل امروزه این خمیرهای پیگمنت بسیار مورد توجه تولیدکنندگان صنایع رنگ و پوشش قرار گرفته‌اند.

حال خمیر پیگمنت آلومینیوم چیست؟

خمیر پیگمنت آلومینیوم به پیگمنت‌های آلومینیومی پخش شده در آب یا دیگر حلال‌ها گفته می‌شود. حلال مورد استفاده با توجه به کاربرد و استفاده‌ی نهایی این خمیر انتخاب می‌شود. معمول‌ترین حلال در این زمینه وایت اسپریت است. همچنین در پوشش‌های پایه آبی می‌توان از آب به عنوان حلال استفاده کرد.

کاربرد اصلی خمیرهای پیگمنت‌های آلومینیوم در پوشش‌های متالیک و پوشش‌های ضد خوردگی است. همچنین این خمیرها در رنگ لوازم خانگی و پوشش‌های تزئینی نیز به کار می‌روند.

نحوه‌ی تولید خمیر پیگمنت آلومینیوم

پودرهای امروزی آلومینیوم عموما در فرآیند آسیاب مرطوب در آسیاب­های توپی تولید می ­شوند. ابتدا پودر آلومینیوم به ذرات ریز با اندازه‌ی دلخواه آسیاب شده و با حلال مخلوط می‌شوند. در ادامه مواد افزودنی مورد نظر به ترکیب اضافه می‌شوند. در حدود 65% پیگمنت آلومینیوم در فرمولاسیون این خمیرها وجود دارد.

کاربردهای خمیر پیگمنت آلومینیوم

خمیرهای آلومینیوم در پوشش‌های خودرویی، رنگ‌های تعمیراتی و قطعات خودرویی کابرد دارد. همچنین این خمیرها در پوشش‌های پلاستیکی مانند پوشش لوازم الکترونیکی و در لوازم آرایشی نیز به طور وسیع استفاده می‌شوند. استفاده از این خمیرها در پوشش‎های تزئینی و ضدخوردگی نیز بسیار رایج است.

خمیر پیگمنت آلومینیوم چند نوع دارد؟

بر اساس نحوه‌ی آرایش پیگمنت هنگام اعمال پوشش، خمیرهای پیگمنت آلومینیوم به دو دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند:

(leafing)  (non-leafing)

رنگدانه‌های فلزی leafing، یک لایه روی سطح پوشش ساخته و کاملا روی سطح فیلم رنگ قرار می‌گیرند. خمیرهای leafing، می‌توانند اثر "متالیک روشن" ایجاد کنند. به همین دلیل از این محصولات بیشتر در پوشش‌های ضد خوردگی و پوشش‌های تزئینی مانند پوشش سقف‌ها استفاده می‌شود.  به علت نحوه‌ی جهت‌گیری پیگمنت، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی را ندارند.

در مقابل، رنگدانه‌های non-leafing به صورت همگن در تمام سطح پوشش پخش می‌شوند. مزیت اصلی این نوع از خمیرهای آلومینیوم، امکان ایجاد اثر متالیک رنگی در آن‌هاست که با اضافه کردن برخی پیگمنت‌های شفاف به محصول، ایجاد می‌شود. این دسته از خمیرها بیشتر در پوشش‌های ضد خوردگی و صنایع مختلف از جمله خودروسازی و پوشش برخی قوطی‌های کنسرو، سیم‌پیچ‌ها و... استفاده می‌شوند.

خرید خمیر پیگمنت آلومینیوم

یک خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب، باید مقاومت خوبی در برابر سایش و مواد خورنده داشته باشد. همچنین نیاز است که خمیر پیگمنت آلومینیوم با فرمولاسیونی دقیق و اصولی ساخته شود و مواد اولیه‌ی مورد استفاده برای تولید آن از کیفیت قابل قبول برخوردار باشند. این موارد باعث می‌شوند تا جهت گیری پیگمنت در فیلم رنگ به درستی صورت گیرد.

علاوه بر این، ضخامت استاندارد پیگمنت‌ها، قابلیت پشت‌پوشی کافی، پایداری کافی مخلوط، براقیت قابل‌قبول و از همه مهم‌تر، عدم وجود ناخالصی در مخلوط از دیگر خصوصیات لازم برای یک خمیر پیگمنت آلومینیوم با کیفیت است.

برای خرید خمیر پیگمنت آلومینیوم مرغوب و با کیفیت، تولیدکنندگان باید با خرید از یک شرکت تامین کننده‌ی مواد شیمیایی معتبر و با سابقه، خمیر پیگمنت آلومینیوم مورد نظر خود را تهیه کنند.

خمیر پیگمنت آلومینیوم یکی از مواد مهم در صنعت رنگ و پوشش است. عدم ناخالصی و فرمولاسیون دقیق مهم‌ترین ویژگی‌های یک خمیر پیگمنت مرغوب هستند که به کیفیت مواد اولیه و خط تولید مربوط می‌شوند. تولیدگنندگان صنعت پوشش باید خمیر پیگمنت مورد نظر خود را از واردکنندگان مواد شیمیایی معتبر تهیه کنند تا محصول نهایی آن‌ها با کیفیت و استاندارد باشد.

شرکت ایمن سبز به عنوان یکی از باسابقه‌ترین واردکنندگان و تامین‌کنندگان مواد شیمیایی ، آماده است تا با تولیدکنندگان صنایع پوشش در زمینه‌ی تامین خمیر پیگمنت آلومینیوم با کیفیت، همکاری نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایمن سبز پیگمنت ها ی پیگمنت نحوه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504