Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌ها راه‌اندازی شده‌اند، گفت: برنامه داریم در تمامی دانشکده‌های دانشگاه حداقل یک مرکز نوآوری ایجاد کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی نیکبخت، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه حرکت به سمت فناوری و کاربردی سازی آن در جامعه از اولویت‌های دانشگاه‌های نسل چهارم است دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برنامه راهبردی خود را در این زمینه طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا دانشکده‌های دانشگاه به عنوان محور اصلی توسعه فناوری هستند و بر همین اساس مراکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌ها ایجاد شده‌اند.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: مراکز نوآوری این شرایط را فراهم می‌آورند که دانشجویان با همراهی اعضای هیات علمی بر روی مسائل و موضوعات طرح شده از سوی صنایع و همچنین مسایلی که مورد نیاز واقعی جامعه است کار کنند.


نیکبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده‌اند، افزود: برنامه داریم در تمامی دانشکده‌های دانشگاه حداقل یک مرکز نوآوری ایجاد کنیم.


وی تاکید کرد: برنامه دانشگاه در حوزه کارآفرینی، تسهیل و فراهم کردن شرایط لازم برای ایجاد کسب و کار‌های نوپا توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعطای گرنت فناوری از توسعه محصولات مورد نیاز جامعه و صنعت حمایت می‌کند. همچنین با وجود ۴ شتابدهنده تخصصی و همچنین مرکز رشد در پارک علم و فناوری دانشگاه از شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا حمایت به عمل می‌آید.


نیکبخت خاطرنشان کرد: در طول سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان موفق بسیاری شکل گرفته‌اند که براساس دانش و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه شکل گرفته اند.


وی عنوان کرد: این شرکت‌ها فعالیت‌های خود را در اطراف دانشگاه ادامه داده و رشد یافته‌اند، به طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ شرکت و واحد فناور در پهنه نوآوری امیرکبیر مستقر بودند که میزان گردش مالی حاصل از فروش محصولات و خدمات آن‌ها بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف توسعه زیرساخت مورد نیاز و ایجاد هم‌افزایی در میان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های مستقر در پهنه نوآوری دانشگاه در صدد گسترش تعداد برج‌ها و مجتمع‌های فناوری در پهنه نوآوری امیرکبیر است.


نیکبخت اضافه کرد: پهنه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال حاضر دارای سه مجتمع فناوری است. مجتمع فناوری شماره ۱ (ساختمان ابن سینا) واقع در خیابان بالاور و با زیر بنای حدود ۸ هزار و ۵۰۹ مترمربع محل استقرار واحد‌های فناور، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها، پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه است.


وی عنوان کرد: دانشگاه در نظر دارد به منظور افزایش ظرفیت این مجتمع، ۵.۵ طبقه دیگر بر روی سازه فعلی این ساختمان اجرا کند.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مجتمع فناوری شماره ۲ (ساختمان پروفسور حسابی) دانشگاه که در نبش خیابان بالاور در خیابان ولیعصر قرار دارد با زیر بنای ۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع در مرداد ماه ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در این مجتمع فناوری شتابدهنده‌ها، صندوق پژوهش و فناوری امیرکبیر، چند تیم مجری پروژه‌های کلان ملی و تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت شهری و شهر هوشمند مستقر هستند.


نیکبخت افزود: مجتمع فناوری شماره ۳ دانشگاه که با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۳۹۶ برای شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه خریداری شده است در نبش کوچه فریمان در خیابان بزرگمهر واقع شده است.


وی ادامه داد: این ساختمان در ۵ طبقه با زیر بنای حدود هزار و ۱۲۰ مترمربع محل استقرار ۱۵ شرکت دانش‌بنیان برخواسته از دانشگاه است.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پروژه مجتمع فناوری شماره ۴ دانشگاه نیز در دست ساخت است که اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای دانشگاه دارد. این مجتمع دارای ۷ طبقه و با زیر بنای مفید ۵ هزار و ۱۵۶ مترمربع، محل استقرار ۴۸ واحد فناور خواهد بود و تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.


نیکبخت عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه مشارکت و همکاری با بخش خصوصی در تمامی زمینه‌ها است. مجتمع فناوری شماره ۴ دانشگاه نیز با مشارکت و سرمایه‌گذاری صد در صدی بخش خصوصی و بدون استفاده از اعتبارات بخش دولتی در حال ساخت است.

وی افزود: بر اساس تعاملات صورت گرفته با سرمایه‌گذار این پروژه، واحد‌های این مجتمع به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی خواهند شد فروخته خواهند شد.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای این منظور درخواست خود را به پارک علم و فناوری دانشگاه ارایه کنند و پس از آن وضعیت متقاضی از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت دارا بودن شرایط، متقاضی برای انعقاد قرارداد به شرکت سرمایه‌گذار پروژه معرفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر پارک علم و فناوری کارآفرینی امیرکبیر دانشکده های دانشگاه شرکت های دانش بنیان دانشکده ها استارت آپ ها پهنه نوآوری مرکز نوآوری زیر بنای شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران