Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:57:31 GMT

بعثت نبی مکرم اسلام(ص)؛ یک انقلاب علیه جهل و فساد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۱۸۰۹

بعثت نبی مکرم اسلام(ص)؛ یک انقلاب علیه جهل و فساد

امام جمعه چهاربرج گفت: مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) مایه رحمت برای جهان و جهانیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه چهاربرج افزود: از قوانین و سنت‌های غیر قابل تغییر و تبدیل در نظام احسن الهی، این است که وقتی جاهلیت به‌ اوج ظلمت و نکبت و نحوست خود برسد، جامعه بشری در آستانه یک بعثت الهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدایت انسان های از گمراهی و جهالت به سوی سعادت و آگاهی و دانایی از اهداف بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، افزود: مهم ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‏ ها در تمامی ادوار تاریخ است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه از آیات قرآن کریم نتیجه‌ گیری می شود که جاهلیت در زمینه افکار و اعتقادات، حکم، سبک زندگی و ارتباطات و وابستگی ها زندگی مردم را درگیر می کند، تصریح کرد:  بعثت پیامبر نیز برای زدودن جاهلیت ها از زندگی بشر بود.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا و سبک زندگی و تمدن غربی نیز شاهد جاهلیت مدرن و  اخلاقیات ناپسند اجتماعی هستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز که در واقع تداوم بعثت پیامبر اکرم(ص) است، سبب نجات مردم ایران اسلامی از زیر بار ظلم و ستم و اخلاقیات ناپسند اجتماعی بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بعثت پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم معرفی برترین چهره هنر انقلاب اسلامی در استان خوزستان، حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

کد خبر 6090503

دیگر خبرها

  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد