Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:53:32 GMT

تأکید کویت بر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۱۸۲۲

تأکید کویت بر کاهش تنش بین روسیه و اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت وزیران کویت در نشست فوق‌العاده‌ای که در کاخ السیف برگزار شد، به بررسی تحولان کنونی و رویارویی نظامی بین اوکراین و روسیه پرداخت.

در بیانیه صادره از هیأت وزیران کویت آمده است که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه و سرپرست وزارت دفاع کویت در این نشست تحولات بین‌المللی را بررسی و بر موضع ثابت و اصولی کویت در مخالفت با استفاده از زور و تهدید تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کویت گفت که این کشور با نگرانی و تأسف شدید نابسامانی اوضاع و تشدید تنش‌ها در اوکراین را دنبال می‌کند. وی بر اهمیت پایبندی به اصول قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل در خصوص روابط بین کشورها که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها، سلامت منطقه‌ای، اصول حسن همجواری و حل منازعات به روش مسالمت‌آمیز است، تأکید کرد.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، این وزیر کویت همچنین ضرورت احترام به استقلال اوکراین، حمایت کامل کشورش از تمامی تلاش‌های بین‌المللی برای آرام کردن اوضاع، خویشتنداری طرفین و حل‌وفصل اختلافات با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز و نیز اتخاذ تدابیر لازم جهت حمایت از غیرنظامیان را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کویت اوکراین وزیر خارجه کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نماینده دائم ایران در ژنو: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد