Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:19:02 GMT

فضای مجازی باید صاحب و متولی داشته باشد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۱۳۰

فضای مجازی باید صاحب و متولی داشته باشد

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تصویب طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی " گفت: ما نیازمند تعریف یک پدافند غیرعامل برای فضای مجازی هستیم و این فضا باید صاحب و متولی داشته باشد تا از بروز جرم و تهدیدات در فضای مجازی جلوگیری کند و حقوق کاربران رعایت شود.

دکتر هادی بیگی نژاد در گفت و گو با ایسنا؛ با بیان اینکه فضای مجازی باید صاحب داشته باشد، افزود: در حال حاضر اگر در فضای مجازی حقی از کسی ضایع شده و یا با آبروی کسی بازی شود و یا تهدیدی صورت بگیرد، اگر اطلاعات خصوصی فردی در فضای مجازی مورد سرقت و سوء استفاده قرار بگیرد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کسی و یا مرجعی نیست که پیگیر این امور و متولی امر رسیدگی به مشکلات این حوزه باشد.

وی به عنوان نمونه به ایجاد اختلال در سیستم پمپ بنزین‌های سراسر کشور اشاره و اظهارکرد: باید یک پدافند غیر عامل در این راستا تعریف شود و قطعا این اتفاق به نفع مردم است.

بیگی نژاد با بیان اینکه کلیات طرح "صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی " تصویب شده و رأی آورده است و مقرر شده کمیسیون ویژه وارد بحث بررسی جزئیات طرح شوند، افزود: به دلیل تفاوت‌هایی که طرح اولیه با طرح فعلی دارد، نیاز است دوباره در کمیسیون ویژه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم ملایر با تأکید بر ضرورت وجود متولی در بحث فضای مجازی برای جلوگیری از بروز مشکلات برای کاربران و فعالیت در این حوزه، خاطرنشان کرد: به نتیجه رسیدن آن یک فرایند زمان بر است، جزئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون ویژه بررسی و برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه موافق این طرح هستم، گفت: روح کلی این طرح درصدد قاعده‌مند کردن فعالیت پیام رسان‌ها در کشور است و تلاش دارد تا با ابزارها و راه‌های متعددی آن‌ها را نسبت به حضور در فضای مجازی ایرانی‌ها پاسخگو کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی استانی سیاسی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم