Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:56:02 GMT

۷۳ واحد صنعتی فعال در پیرانشهر فعالیت دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۱۶۲

۷۳ واحد صنعتی فعال در پیرانشهر فعالیت دارد

 قادر پیروتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این تعداد واحد صنعتی هم اکنون هزار و ۵۹۸ نفر مشغول بکار هستند افزود: عمده تولیدات واحدهای صنعتی این شهرستان صادراتی بوده و شهرک صنعتی این شهرستان یکی از فعال ترین شهرک های صنعتی آذربایجان غربی است.

وی تعداد فعالان حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت این شهرستان را ۱۶ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان ۱۲ طرح صنعتی هم اکنون با حجم سرمایه گذاری هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال نیز در حال تکمیل و وارد شدن به چرخه تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر اظهار داشت: شهرستان پیرانشهر دارای ۱۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با حجم هشت میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی فعال است که در این معادن ۱۱۶ نفر اشتغال به کار دارند.

پیروتی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب را سه هزار و ۸۷۵ واحد اعلام کرد و گفت: در این واحدهای صنفی نیز ۱۲ هزار و ۸۲۰ نفر مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: ۴۸۰ واحد صنفی بدون پروانه صنفی این شهرستان با اشتغال هزار نفر نیز در حال فعالیت است که واحدهای صنفی فاقد پروانه این شهرستان در حال ساماندهی هستند.

وی بیان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیر صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری سه هزار و ۹۷۲ مورد بازرسی انجام شده که ۳۳۲ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ۴۶ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

پیروتی گفت: در این مدت در خصوص احتکار کالا در این شهرستان نیز ۱۹ مورد بازرسی انجام شده که در این بازرسی ها یک فقره پرونده تخلف احتکار به ارزش ۲۰۵ میلیون ریال تشکیل شد و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیز ۶۰ مورد بازرسی انجام و یک فقره پرونده تخلف قاچاق کالا به ارزش ۳۲ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت پیرانشهر افزود: عملکرد بازرگانی خارجی این اداره نیز در این مدت ۴۰۶ میلیون و ۶۸۳ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار است که از گمرک تمرچین صادر و در این مدت ۴۳ میلیون و ۶۶۸ هزار کیلوگرم انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۵۱ میلیون و ۷۱۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار کارت مرز نشینی نیز در این شهرستان صادر شده است که بیش از هزار فرصت شغلی را برای مردم پیرانشهر ایجاد کرده است.

پیرانشهر با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و هم مرز با کشور عراق است.

مرز تمرچین پیرانشهر به دلیل نزدیکی به اربیل در شمال عراق، یکی از شاهراه های صادراتی کشور به شمار می آید.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه پیرانشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ارومیه پیرانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد

  احسان مرادی بیان کرد: با برنامه‌ریزی اداره صمت ایرانشهر گشت‌ مشترک نظارتی با حضور نماینده دادستان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی و کارشناسان بازرسی اداره صمت از واحد‌های صنفی و میدان میوه و تره بار‌ در سطح شهرستان ایرانشهر انجام پذیرفت.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده برای پنج واحد صنفی پرونده های تخلف تشکیل شد.

رییس اداره صمت ایرانشهرخاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرادی عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر