Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@14:26:38 GMT

۷۰ شهروند ژاپنی برای جنگ در اوکراین داوطلب شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۲۱۲

۷۰ شهروند ژاپنی برای جنگ در اوکراین داوطلب شدند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، رسانه های ژاپنی اعلام کردند که ده ها مرد ژاپنی در پی درخواست اوکراین برای مشارکت داوطلبان خارجی در جبهه های جنگ مقابله روسیه اعلام آمادگی کرده اند. 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه خواستار شکل گیری "هنگ بین المللی" شد و داوطلبان آمریکا و کانادا را به پیوستن به ارتش کشورش ترغیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از سوی دیگر یک شرکت "داوطلبان توکیو" اعلام کرد، ۷۰ مرد ژاپنی از جمله ۵۰ نفر از اعضای سابق نیروی دفاع ژاپن و ۲ تن از پیشکسوتان دریافت کننده جایزه لژیون فرانسه برای جنگ در اوکراین داوطلب شدند. 

سخنگوی سفارت اوکراین نیز تصریح کرد: پیام هایی از سوی مردم داوطلب برای جنگ در اوکراین دریافت کرده است.

این سفارت با تقدیر از این اقدام مردم ژاپن افزود: «این داوطلبان باید تجربه حضور در نیروی دفاعی ژاپن را داشته یا دستکم آموزش های  ویژه دیده باشند.» 

در جدیدترین توئیتی که از سوی سفارت اوکراین در ژاپن امروز منتشر شد، آمده است این کشور به داوطلبانی باتجربه در زمینه های پزشکی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات و آتش نشانی نیاز دارد. اما هنوز مشخص نشده این داوطلبان از راه دور مورد نیازند یا باید به اوکراین سفر کنند. 

ژاپن از شهروندانش درخواست کرده است از سفر به اوکراین به هر دلیلی خودداری کنند. این درخواست درحالی قوت گرفته که «هیروزاکو ماتسونو» رئیس کابینه دولت امروز گفت از اعلام آمادگی داوطلبین ژاپنی برای جنگ در اوکراین خبردار شده است. 

او در کنفرانس خبری گفت: «وزارت امورخارجه ژاپن دستور تخلیه شهروندان ژاپنی از اوکراین را صادر کرده است و از مردم می خواهد با توجه به شرایط کنونی از هرگونه مسافرتی به این کشور خودداری کنند.»

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خودشده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

برچسب‌ها اوکراین ژاپن بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین ژاپن بحران اوکراین اوکراین ژاپن بحران اوکراین برای جنگ در اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره «شورت شورتز» از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیرداستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهد بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از ۲ ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

جشنواره «شورت شورتز» از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

کد خبر 6096361 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • سوزوکی هایابوسا: شاهین ژاپنی 25 ساله شد! (اینفوگرافی)
  • سوزوکی هایابوسا ؛ شاهین ژاپنی نسخه بیست و پنجمین سالگرد (اینفوگرافی)
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی