Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:53:05 GMT

نکاتی مهم درباره خرید کود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۲۴۵

نکاتی مهم درباره خرید کود

نکاتی مهم درباره خرید کود

یکی از مهمترین عوامل در باروری بهتر محصولات کشاورزی و افزایش کیفیت آنها، خرید کود مناسب و مرغوب می باشد. گیاهان، نیازمند کود دهی برنامه ریزی شده و مرتب جهت رشد و باروری بهتر هستند. از آنجا که گیاهان مواد مورد نیاز خود را از خاک گرفته و در واقع از خاک تغذیه می شوند. بنابراین، باید برای آنها کود و خاک مناسب و مرغوبی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که عدم توجه به این مسئله می تواند مانع از رشد مناسب گیاه، ایجاد آفت و بیماری و در نهایت مرگ گیاه گردد. بنابراین، کشاورزان بایستی نکاتی را در رابطه با خرید کود جهت انجام فعالیت های کشت و برداشت محصول بدانند.

نکاتی مهم درباره خرید کود

آشنایی با مزایای خرید کود

استفاده از کود مناسب و مرغوب تأثیر بسزایی در ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی دارد. در ادامه به معرفی مزایای خرید کود اشاره خواهیم کرد:

سبب حاصلخیزی و غنی تر شدن خاک می گردد.
کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش می دهد.
میزان فرسایش خاک را کاهش می دهد.
کمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند.
سبب رشد سریع و بهینه محصولات کشاورزی می شود.
و....

معرفی انواع کود کشاورزی

انواع مختلفی از کودهای کشاورزی در دسترس هستند که عبارتند از:

1-کود های شیمیایی: کود پتاس، کود کامل، کود فسفاته و کود ازته یا نیتروژنی

2-کود کشاورزی: کود گاوی، کود مرغی، کود گوسفندی، کود اسبی

3- انواع خاک برگ و کمپوست

شما باید برای انتخاب و خرید کود های کشاورزی مانند خرید کود آهن بسته به نوع گیاه تان و مقدار مورد نیاز آن جهت رشد مناسب اقدام نمایید. البته قیمت کودهای مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

هنگام خرید کودهای کشاورزی باید به نکات زیر توجه کنید

کودهای شیمیایی شامل مواد شیمیایی و عناصر کم مصرف و پر مصرف می باشند. عناصر پر مصرف از فسفر، پتاسیم، کلسیم، ازت و منیزیم تشکیل شده اند. و عناصر کم مصرف نیز حاوی آهن، منگنز، روی و مس هستند.

امکان استفاده از انواع کودهای مستقیم که شامل یک نوع ماده مغذی هستند وجود دارد. برای مثال، این ماده مغذی در کودهای پتاس، فسفر و یا ازت یافت می شود. در حالی که کودهای ترکیبی از چند نوع ماده غذایی تشکیل شده اند. به کودی که حاوی کلیه مواد مغذی اصلی و موردنیاز گیاه مانند پتاسیم، فسفر و نیتروژن باشد، کود کامل گویند.

به کود حاصل از ضایعات گیاهان و حیوانات، کود ارگانیگ اطلاق می شود. کودهای شیمیایی نیز از کودهای غیر ارگانیک به شمار می روند. همچنین به کودهایی که دارای منشأ حیوانی یا انسانی است. و مواد تشکیل دهنده آنها انواع کمپوست، فضولات، فاضلاب و ضایعات گیاهان می باشد، کود بیولوژیک یا طبیعی گفته می شود.

کود کمپوست از مواد غذایی موجود در ضایعات خانگی و پسماندها حاصل می شود. استفاده از این نوع کود جهت پرورش گل و گیاهان موجود در باغچه خانه پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که عرضه کودها به دو شکل جامد و مایع صورت می گیرد. کود مایع را می توان به صورت مخلوطی با آب و یا به شکل مستقیم به گیاه داد. و کود جامد را نیز می توان به شکل محلول در آب مورد استفاده قرار داد.

هنگام خرید کودهای کشاورزی باید به نکات زیر توجه کنید

جمع بندی

همانگونه که ذکر شد، یکی از الزامات کشاورزی و باغبانی، خرید کود کشاورزی می باشد. شما می توانید در فروشگاه ما اقدام به خرید کود آهن، کود کاکتوس و انواع دیگر کودها، جهت رشد گیاهان با قیمتی مناسب نمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: مهم کود باروری محصولات محصولات کشاورزی خرید کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی