Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی مسلمی گفت: متاسفانه در دهه‌های اخیر توجهی به زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اطلاعات نشد و امروز با اشباع شدن این شبکه با اختلالات اینترنت مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی مسلمی کارشناس رسانه در گفت‌وگو با "تیتریک" گفت: متاسفانه در دهه‌های اخیر توجهی به زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات نشد و امروز با اشباع شدن این شبکه با اختلالات اینترنت مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زیرساخت های فضای مجازی در کشور پاسخگوی نیاز کاربران نیست، ادامه داد: ضعف جدی در این حوزه که دستاورد دولت گذشته بود و و امروز نمایان شده، بیش از هر زمان دیگری حس می شود و امیدواریم مسئولین مربوطه اقدامات اساسی در این زمینه را انجام دهند. مسلمی افزود: دولت اهتمام ویژه ای برای سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات دارد، اما جریان معاند با هجمه به طرح حمایت از کاربران و ایجاد رعب در مردم از بسته شدن اینترنت خبر می دهند و می خواهند این طرح را به حاشیه ببرند. این کارشناس تصریح کرد: نسبت دادن اختلالات اینترنت به طرح حمایت از کاربران توسط برخی جریان های خودی و به ویژه غربگرایان که از این بستر نا امن منفعت می برند، مشهود است. وی ادامه داد: این طرح فقط به دنبال ایجاد امنیت در فضای آنلاین است و هیچ کسب و کاری را در بستر مجازی تعطیل نمی کند، بلکه باعث اشتغال میلیون ها نیز نفر می شود. مسلمی در خاتمه خاطرنشان کرد: بسیاری از هجمه ها به این طرح شایعه است، بنابراین وظیفه نمایندگان مجلس، دانشمندان و پژوهشگران حوزه سایبر است که در این زمینه با جهاد تبیین به روشنگری مردم بپردازند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد