Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@16:20:17 GMT

(ویدئو) ذبح لاما برای خدای ترسناک!

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۳۶۷

(ویدئو) ذبح لاما برای خدای ترسناک!

معدنچیان بولیوی بر این باورند که خدای خشن معروف به "ال تیو" (عمو) از آن‌ها در زیر زمین محافظت می‌کند.

به گزارش فرارو، در یک معدن کم نور در اورورو بولیوی، مردی دو چاقو را در کنار میزی مملو از شراب، آبجو و برگ‌های کوکا تیز می‌کند. پنج لاما سفید در نزدیکی منتظر هستند.

خون و قلب حیوانات پشمالو غذای ترجیحی ال تیو (عمو) است، خدایی شاخدار که معدنچیان بولیوی معتقدند از آن‌ها در اعماق زمین محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجسمه‌های ال تیو در معادن بولیوی فراوان است که با الکل و برگ کوکا احاطه شده است، محرکی که معدنچیان برای گذراندن ساعات طولانی و تاریک زیرزمین می‌جوند.

ال تیو چهره‌ای ترسناک دارد و همیشه سیگاری که در دهان او گذاشته می‌شود. سالی یک بار، معدنچیان منطقه اورورو در غرب بولیوی، گرد هم می‌آیند تا برای دلجویی از ال تیو قربانی بدهند. می‌گویند خدای خشمگین است.

لاما‌های قربانی چشم بسته هستند و پشم آن‌ها با نوار‌های صورتی تزئین شده است.

میگوئل والدز، معدنچی ۳۳ ساله، در یکی از مراسم قربانی در روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما هدایا را می‌آوریم تا بتوانیم شب‌ها در محل کار راحت بخوابیم و دچار حادثه نشویم. اگر این کار را انجام ندهیم، ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد.

معدنچیان همچنین معتقدند که ال تیو فراوانی نقره، قلع و روی را که برای امرار معاش استخراج می‌کنند کنترل می‌کند.

والدز و صد‌ها نفر از همکارانش در حالی که لاما‌های چشم بسته را که با روبان‌های صورتی تزئین کرده بودند، به داخل معدن منتقل کردند تا ذبح شوند.

آنان با شیپور، طبل و سنج می‌رقصیدند، از بطری‌های آبجو می‌نوشیدند و گهگاه مقداری را برای مادر زمین روی زمین می‌پاشیدند. این آیین با سوزاندن هدایایی که روی میز‌های بزرگ توسط معدنچیان بسته بندی شده است، به پایان می‌رسد.

قلب‌های این حیوانات که هنوز می‌تپند در ظروف بزرگتر قرار گرفتند. سپس چند نفر برگزیده از جمعیت، ظروف پر شده از خون را به سطوح پایین معدن آوردند تا آن‌ها را در مقابل ال تیو قرار دهند. در حالی که سیگاری سوخته از پوزخند شومش آویزان بود و لباس‌های پشمی رنگارنگ و چکمه‌های معدنچی پوشیده بود.

پس از قربانی کردن حیوانات، معدنچیان دیگر هدایایی را که روی میز‌های بزرگ جمع آوری کرده بودند آتش زدند، سپس به سرعت خارج شدند.

این آیین یک بار در سال، در ماه فوریه یا مارس، انجام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

منبع: فرارو

کلیدواژه: معدنچی بولیوی لاما ذبح خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی که در پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی داشت، خطاب به کشور‌های مسلمان گفت: مقاومت در برابر اشغالگری، دیگر یک مسئله اسرائیلی-فلسطینی نیست؛ بلکه به نبردی جهانی میان ظالمان و مظلومین تبدیل شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه رژیم صهیونیستی را به فرار از مسئولیت در قبال ریختن خون فلسطینیان متهم کرد و گفت: بر همه مسلمانان جهان واجب است که در سایه اتحاد، از فلسطینی‌ها دفاع کنند.

به باور وی، مسلمانان در سایه اتحاد و از راه‌های دیپلماتیک و البته در صورت لزوم با توسل به زور می‌توانند به هدف خود برسند.
فیدان با اشاره به اختلافات تاریخی میان برخی از کشور‌های مسلمان هشدار داد که مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود چراکه پیروز چنین وضعیتی، اسرائیل خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست که با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی، به اشغالگری این رژیم پایان داده و راه‌حل دو دولتی را به نتیجه برسانند.

همچنین وی با تأکید بر اینکه ترکیه از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسرائیل استفاده خواهد کرد، خواستار تلاش همه‌جانبه کشور‌های مسلمان برای تحقق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

ترکیه اخیراً همه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد که به جمع شاکیان اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی خواهد پیوست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم روز گذشته در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، خطاب به کشور‌های منطقه یادآوری کرد که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک است و گذشت زمان به نیروی اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • «خدای جنگ» حسین دارابی مجوز ساخت گرفت
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل (فیلم)
  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • پیروزی مهم یاران قربانی قبل از پایان فصل