Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@18:03:41 GMT

کمبود ذخیره تمامی گروه های خونی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۴۲۳

کمبود ذخیره تمامی گروه های خونی در مازندران

اداره کل انتقال خون مازندران از کمبود ذخیره تمامی گروه‌های خونی در استان خبر داد و اعلام کرد که ذخیره گروه خونی « اُ منفی» ( o - ) با کاهش بسیار محسوسی به خط قرمز رسیده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، روابط عمومی این اداره کل روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان مازندرانی بویژه افرادی که گروه خونی آنها « اُ منفی» است خواست تا با در دست داشتن کارت ملی به مراکز انتقال خون مراجعه و با اهدای خون به درمان و بازیابی سلامت بیماران نیازمند تزریق خون کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش ، در حال حاضر ذخیره گروه خونی اُ منفی در مازندران به کمتر از  ۲ روز رسیده است که خط قرمز ذخایر خونی محسوب می شود.

گروه خونی « اُ منفی» ( o - ) به خاطر این که قابل تزریق به تمامی جمعیت با گروه های خونی مختلف است، جزو پرمصرف ترین گروه خونی به شمار می رود در حالی که جمعیتی که دارای این گروه خونی هستند تنها پنج تا ۶ درصد کل جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

بیشترین مصرف گروه خونی « اُ منفی» برای انتقال اورژانسی است چون فردی که هنوز به بیمارستان و مرکز درمانی نرسیده ، نوع گروه خونی اش مشخص نیست و به همین دلیل هم در صورت نیاز به خون ، تنها تزریق خون گروه « اُ منفی» بی خطر محسوب می شود.یکی دیگر از موارد مصرف گروه خونی « اُ منفی» برای نوزادان تازه متولد شده است که سیستم ایمنی بدن آنها رشد کمی دارد.علاوه براین ، یکی از ویژگی های گروه خونی « اُ منفی» این است که دارندگان این نوع گروه خونی تنها می توانند از همین نوع خون دریافت کنند در حالی که سایر گروه های خونی علاوه بر دریافت گروه خونی « اُ منفی» ، بعضی از گروه های خونی دیگر را هم می توانند دریافت کنند.

انتقال خون مازندران به مراجعه کنندگان اطمینان خاطر داده که تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدا در مراکز خونگیری استان یکبار مصرف و استریل است و دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می شود.

روابط عمومی انتقال خون مازندران اعلام کرد که بر  اساس اظهارات کارشناسان وزارت بهداشت و درمان ،کسانی که واکسن های مختلف کرونا را تزریق کرده اند  بعد از ۱۴ روز شرایط اهدای خون را دارند. همچنن بهبودیافتگان کرونا نیز می توانند یک ماه بعد از بهبودی کامل برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتقال خون مازندران تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم  در استان است و تامین نیاز خونی  ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را  بر عهده دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ذخیره خون کمبود ذخیره خون ذخیره خون مازندران کمبود خون انتقال خون مازندران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا انتقال خون مازندران گروه های خونی گروه خونی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟