Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا چیزی درباره دیجیتال‌مارکتینگ شنیده‌اید؟ حتماً این کلمه حداقل یک بار به گوشتان خورده است. بازاریابی دیجیتال به معرفی کسب و کار در فضای مجازی گفته می‌شود که انواع تبلیغات مانند تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوایی، ایمیل‌مارکتینگ و... را دربرمی‌گیرد.

تا حالا کسی از شما پرسیده است برندینگ چیست؟
اصلاً به مفهوم و انواع برندینگ فکر کرده‌اید؟
پاسخی برای سوالی که مقدمه ی این مقاله است دارید؟بازاریابی چیست؟

 عیبی ندارد؛ اگر هم چیزی درباره این اصطلاحات نمی‌دانید تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بیایید خیلی جامع درباره بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق از آن ارائه دهیم، دیجیتال‌مارکتینگ به تمام تلاش‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که از استراتژی‌های اینترنتی برای معرفی یک کسب و کار و آگاهی‌بخشی درباره آن برند استفاده می‌کند؛ یک بازاریاب دیجیتال تاکتیک‌های مختلف تبلیغاتی را در فضاهایی که کاربران بیشتر حضور دارند به کار می‌برد مانند تولید محتوای الکترونیک یا ارسال پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای! این فضاها شامل سایت‌ها و وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و انواع موتورهای جستجو می‌شوند.

آنچه باعث موفقیت در بازاریابی دیجیتال می‌شود پشتکار و خلاقیت شماست؛ باید قبل از شروع تمام استراتژی‌ها را بسنجید و آنچه با میزان بودجه شما سازگاری دارد را انتخاب کنید. همچنین باید با توجه به زمینه فعالیت خود ترفندهایی را به کار ببرید که اشتیاق دنبال کردن رسانه شما را در کاربران ایجاد کند.

نکته جالب دیگری که در بازاریاب دیجیتال دیده می‌شود ارتباط میان تخصص‌هاست؛ برای مثال من به عنوان صاحب وبلاگ یک کتاب الکترونیکی منتشر می‌کنم اما بعد برای گسترش کسب و کارم با یک بازاریاب ایمیلی ارتباط می‌گیرم تا در ازای پرداخت یک هزینه مشخص به او کتاب من را با ارسال ایمیل‌های جذاب تبلیغاتی به مخاطبانش معرفی کند و اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه دهد. این گونه هم برند من رونق پیدا می‌کند هم آن بازاریاب بابت تبلیغ کار من سود می‌گیرد.

چرا بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

نکته کلیدی بازاریابی دیجیتال در مقرون‌به‌صرفه بودن آن است؛ ببینید اگر بخواهیم روش تبلیغات سنتی را که با نام بازاریابی برونگرا یاد می‌شود پیش بگیریم سرمایه زیادی باید خرج کنیم. باید برای تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردها، تبلیغات تلفنی و راه‌اندازی نمایشگاه‌های تجاری هزینه زیادی کنار بگذاریم که قطعاً به عنوان مبتدی برایمان به‌صرفه نیست. روش‌های سنتی هم هنوز جایگاه خود را دارند اما برای فردی مناسب هستند که مدت زیادی است پا در عرصه بازاریابی گذاشته و حرفه‌ای شده است.

به‌طور کلی تبلیغات دیجیتال برای همه چه بازاریابان آماتور چه باتجربه فوق‌العاده است؛ همچنین مزایای دیگر هم دارد که عبارت‌اند از:

• در بازاریابی دیجیتال با یک دنیای بزرگتر روبه‌رو می‌شوید؛ به این معنا که می‌توانید با برندهای معتبر و نامی رقابت کنید و از شیوه تبلیغاتی آن‌ها برای پیشرفت در کسب و کار خود ایده بگیرید.

• با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانید در زمان کوتاهی مشریان بالقوه را احتمال زیادی برای تبدیل شدن به خریدار دارند شناسایی کنید و تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید.

• دیجیتال‌مارکتینگ اندازه‌گیری میزان پیشرفت در ارائه خدمات را برایتان آسان می‌کند؛ به طوری که در هر مرحله از بازاریابی شما می‌توانید متوجه شوید کجای کار هستید و هیچ موقع احساس سردرگمی نمی‌کنید.

• بازاریابی دیجیتال یک روش پویا است؛ همیشه و در هر مرحله امکان جذب مشتری را برایتان فراهم می‌کند همچنین تأثیر بهتری روی نرخ تبدیل دارد. با روش‌های دیجیتال‌مارکتینگ شما شانس خیلی بیشتری برای تشویق کاربران به استفاده از محصولات خود دارید زیرا روش‌های اینترنتی بازاریابی از تکنیک‌های روانشناسی مثلاً بازاریابی تأثیرگذار یا عصبی بهره می‌برد و کاری می‌کند خود مشتری با میل قلبی برای خرید اقدام کند.

انواع بازاریابی دیجیتال

انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال به حدی متنوع هستند که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک مقاله کم‌حجم تشریح کرد؛ ولی ما در این قسمت به مهمترین روش‌ها اشاره می‌کنیم:

بازاریابی بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو یا همان اصطلاح سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که میزان ترافیک را وب‌سایت یا صفحه اجتماعی ما افزایش می‌دهد. این فعالیت‌ها که در جهت کسب رتبه یک در رنکینگ گوگل صورت می‌گیرد روی نوع محتوا، بک‌لینک‌ها و بهینه‌سازی فایل‌های CSS تأثیر می‌گذارد.

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

نوع دیگری از بازاریابی دیجیتال که بر اساس این مدل به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات شما اعمال شود هزینه پرداخت می‌کنید. بازاریابی به ازای کلیک می‌تواند در گوگل یا رسانه‌های اجتماعی انجام شود و انواع مختلفی دارد؛ از انواع آن می‌توانیم بازاریابی پولی در فیسبوک، شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی در توئیتر یا پیام‌های اسپانسرینگ در لینکدین را نام ببریم!

بازاریابی پیامک‌های لحظه‌ای

بعضی از افراد دوست دارند در سریع‌ترین زمان ممکن برای مشتریان وفادار خود پیامک‌های تبلیغاتی ارسال کنند و به آن‌ها درباره محصولات جدید یا تخفیف‌های ویژه شرکت اطلاع دهند. این کار با پیام‌رسان‌های فیسبوک و واتساپ امکان‌پذیر است و بازاریابی پیامک‌های لحظه‌ای نام دارد.

بازاریابی محتوایی

یکی از معروف‌ترین روش ‌های بازاریابی دیجیتال کانتنت‌مارکتینگ نام دارد که طبق آن می‌توانید با تولید محتواهای باکفییت دیجیتال به رشد ترافیک سایت خود و ایجاد مشتری کمک کنید؛ می‌توانید پست‌های وبلاگی یا اینفوگرافیک را به کار ببرید یا این که محتواهای صوتی و ویدیویی بسازید! برای آشنایی عمیق‌تر با انواع تبلیغات و بازاریابی محتوایی پیشنهاد می‌کنیم مقالات "تبلیغات آنلاین" را مطالعه این مقالات می‌توانند کسب و کار و به‌طور کلی زندگی شما را متحول کنند.

https://dayanaffiliate.com/blog/category/online-advertising/
تبلیغات آنلاین چیست و چه جایگاهی در دیجیتال‌مارکتینگ دارد؟

ارتباط تبلیغات آنلاین با بازاریابی دیجیتال واضح است؛ در بازاریابی دیجیتال ما با پرورش یک برند در اینترنت سروکار داریم و تبلیغات آنلاین هم ابزار پرورشی ما هستند! این شکل تبلیغات تنوع زیادی دارند؛ به عنوان مثال بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی مثلاً در وب‌سایت و تبلیغات موبایلی را شامل می‌شوند. این تبلیغات را در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان تبلیغات برنامه‌ای می‌شناسیم.

برندینگ چیست و چه نقشی در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند؟

همه با شنیدن نام این کلمه سؤال "برندینگ چیست؟” در ذهنمان نقش می‌بندد. برندینگ به سازماندهی و شکل دادن به درک و آگاهی مشتری درباره برند اشاره می‌کند و برای این که مصرف‌کننده احساس خوبی درباره برند داشته باشد باید روش‌های تخصصی را به کار ببریم؛ مثلاً محصولات را بهترین شکل طراحی کنیم یا نحوه استفاده از آن را با داستان‌های طنزآمیز و تکنیک‌های آموزشی جذاب ارائه دهیم.

از مهمترین انواع برندینگ می‎توانیم پرسونال‌برندینگ را نام ببریم که بر جلب اعتماد کاربران درباره سبک زندگی شخصی استوار است؛ در این شکل برندسازی شما باید سعی کنید تجریبات و اطلاعات شگفت‌انگیزی در اختیار مشتری قرار دهید تا او فقط تمایل داشته باشد سؤالاتش را با شما در میان بگذارد و مشکلاتش را برطرف کند. برندسازی محصولات و برندسازی خدماتی هم دو نمونه دیگر برندینگ به شمار می‌آیند.

سخن پایانی

دنیای بازاریابی دیجیتال گسترده‌تر از آن است که فکر می‌کنیم. در این راه تضمین موفقیت برای همه چه مبتدی چه حرفه‌ای وجود دارد؛ ولی لازم است استراتژی‌های آن مثل انواع تبلیغات را هوشمندانه و با خلاقیت به کار ببرید برای مثال تبلیغات آنلاین را طوری طراحی کنید که باعث اذیت کاربر موقع استفاده از رسانه نشود بلکه خوشش بیاید و بخواهد از محصول شما استفاده کند. با مطالعه قوانین بازاریابی دیجیتال می‌توانید به سؤال "برندینگ چیست؟" پاسخ دهید و بهترین انواع برندینگ را برای پیشرفت خود انتخاب کنید!

سؤالات متداول

بازاریابی دیجیتال یعنی چه؟

شکل آنلاین بازاریابی و تبلیغات با استراتژی‌هایی مثل تولید محتوای الکترونیک برای رونق کسب و کار آیا برندینگ باعث ترقی کسب و کار آنلاین می‌شود؟

قطعاً انتخاب بهترین روش‌های برندینگ ذهنیت خوبی از کسب و کار شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

کلیدواژه: بازاریابی دیجیتال کسب و کار کار فضای مجازی بازاریابی دیجیتال دیجیتال مارکتینگ تبلیغات آنلاین برندینگ چیست استراتژی ها دیجیتال ما کسب و کار روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی می‌تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی‌شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نیازمند تسریع تلاش‌ها برای کربن‌زدایی بخش کشتی‌رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال به‌شمار می‌رود که نه تنها از توسعه سوخت‌ها و کشتی‌های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می‌کند.

مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل‌ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ می‌تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان‌های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ را تجزیه‌وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت‌ها و نیازهای انرژی برای کشتی‌هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می‌تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده‌ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت‌های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه‌وتحلیل‌ها مقدار سوخت‌های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل‌سازی استفاده از سوخت‌های جایگزین کربن‌صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی‌هایی برآورده کرده‌اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه‌های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها در نظر گرفته شده است.

کربن‌زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی‌ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین‌المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه‌عطف در کربن‌زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه‌راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه‌ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه‌ای هم‌زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به‌عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی شناخته شد.

فعالیت‌های انجام‌شده از طریق کریدورهای کشتی‌رانی سبز می‌تواند موجب کاهش کربن‌زدایی گسترده‌تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت‌های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

کد خبر 746484

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟