Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:47:52 GMT

پادشاه بحرین به عربستان سعودی سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۸۸۳

پادشاه بحرین به عربستان سعودی سفر می‌کند

منابع مختلف از سفر پادشاه بحرین به عربستان سعودی برای دیدار با پادشاه این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در یک سفر رسمی به عربستان سعودی می‌رود و طی آن با «ملک سلمان بن عبدالعزیز »پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش الخلیج الجدید، دربار سلطنتی بحرین اعلام کرد که «حمد بن عیسی آل خلیفه» علاوه بر آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی درباره روابط تاریخی دو کشور با پادشاه عربستان گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ جزئیاتی در مورد اولین سفر پادشاه بحرین در سال 2022 پس از آخرین دیدار وی در دسامبر 2021 منتشر نشده است.

آخرین سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز به بحرین در اوت 2019 بود.

ناظران بر این باورند که تلاش‌های بحرینی و اماراتی برای متقاعد کردن عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل وجود دارد.

علاوه بر بحرین، امارات و اسرائیل در سپتامبر 2020، با میانجیگری ایالات متحده توافقنامه‌ای را برای عادی سازی روابط امضا کردند که پس از آن  سودان و مغرب به قطار عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل پیوستند.

اولین واکنش عربستان سعودی به بحران اوکراینکاهش 8.6 میلیارد دلاری ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته

اگرچه اسرائیل و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، روابط بین دو کشور در سال‌های اخیر تقویت شده است.

عربستان سعودی طی 4 سال گذشته روابط گسترده‌ای را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است. این روابط شامل روابط غیر رسمی مقامات درجه دوم دو طرف گرفته (دیدار ترکی فیصل و عاموس یادلین و دیدار انور عشقی و دوری گلد) تا اخبار سفر مخفیانه «یوسی کوهن» به ریاض یا دیدار «محمد بن سلمان»  محمد بن سلمان و «نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در یک کشور ثالث بوده است.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی عطش رژیم آل سعود نیز برای سازش با این رژیم و رابطه علنی با تل آویو بیشتر شده، به حدی که بارها مقامات این رژیم از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با اشغالگران صهیونیستی سخن گفته‌اند.

به اعتقاد کارشناسان و ناظران، محمد بن سلمان همانند سران بحرین و امارات با نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان و مسلمانان به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی به هر قیمتی است.

«بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل نیز اخیرا اعلام کرد که امیدوار است که سعودی‌ها به سمت امضای توافق عادی سازی روابط گام بردارند و این کار با تقویت روابط با آمریکا و تقویت صلح با مصر و اردن و همچنین امارات، بحرین، مغرب و سودان همراه باشد.

اخیرا نیز سازمان حقوق بشری «قسط» فاش کرد که دولت عربستان سعودی مخالفان عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بازداشت می‌کند و تاکنون چندین روحانی، دانشجو و فعال توئیتری به دلیل حمایت از فلسطین و مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی به دست نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شده‌اند.

اندیشکده «موسسه یهودی امور امنیت ملی» نیز اعلام کرد که ولیعهد سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل را در اولویت قرار داده و این موضوع اولین گام‌های وی در صورت رسیدن به تاج و تخت پادشاهی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بحرین اخبار عربستان سعودی ملک سلمان آل خلیفه اخبار بحرین اخبار عربستان سعودی ملک سلمان آل خلیفه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی عربستان سعودی پادشاه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد