Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:44:42 GMT

برگزاری جشن عید مبعث رسول خاتم (ص) در اسلام آباد پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۲۹۳۳

برگزاری جشن عید مبعث رسول خاتم (ص) در اسلام آباد پاکستان

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت عید سعید مبعث پیامبر اعظم حضرت محمدمصطفی (ص) گردهمایی وحدت آفرینی تحت عنوان محفل رسول خاتم به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت پاکستان و با حضور شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی برگزار شد.

این گردهمایی با همکاری انجمن ادبی «ابلاغ» با حضور جمعی از علمای برجسته شیعه و اهل تسنن، اساتید دانشگاه و شعرای برجسته پاکستان تحت عنوان «محفل رسول خاتم (ص)» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«احسان خزاعی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، حجت الاسلام «انور نجفی» استاد برجسته حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام‌آباد، علامه «محمد حیدر علوی» روحانی برجسته اهل تسنن، علامه «پیر محمد سعید احمد نقشبندی» روحانی برجسته اهل سنت و معاون اتحاد بین المسلمین شورای همبستگی ملی، «طاهر رشید تنولی» دبیر مرکزی جمعیت علمای پاکستان از سخنرانان اصلی این گردهمایی وحدت آفرین بودند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: روز بعثت و شب معراج پیامبر اکرم (ص) مناسبت خیلی مهمی است که در پاکستان با اهتمام ویژه‌ای برگزار می‌شوند و مردم در مساجد و حسینه ها این شب را احیا و مشغول عبادت و راز و نیاز می‌شوند.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم (ص) فقط برای مسلمانان مبعوث به رسالت نشدند، بلکه خداوند در قرآن می‌فرماید: و ما ارسلنک الا رحمه للعالمین (سوره انبیا، آیه ۱۰۷) ای پیامبر ما تو را برای جهانیان رحمت قرار داده ایم.

خزاعی افزود: یکی از دلایلی که ما به اهل بیت (ع) احترام می‌گذاریم نسبتشان با پیامبر اکرم (ص) است. ما به آموزه‌های پیامبراعظم به صورت کامل توجه نداریم و به همین دلیل دشمنان اسلام علیه اسلام توطئه می‌کنند، و اسلام هراسی آنان به همین دلیل است که آن‌ها در مورد اسلام آگاهی کامل و درستی ندارند"

حجت الاسلام مؤمنی روحانی برجسته شیعه و نماینده جمعیت علمای امامیه پاکستان نیز این مناسبت را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و تمام عالم اسلام تبریک گفت و اظهار داشت: نخستین پیام توسط وحی، علم و آگاهی است و هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) را خداوند قبل از بعثت وی بیان کرده بود، که تزکیه نفس و علم و آگاهی قرار داده بود. خداوند در سوره اسرا فرمود: اگر کسی مقام والایی را می‌خواهد بندگی ما را بکند و همچنین پیامبر خود را به عنوان بنده‌ی خدا معرفی کرد.

شهباز علی عباسی استاد دانشگاه الحمد اسلام آباد نیز ضمن تبریک به مناسبت روز مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: " چهار ماه از دوازده ماه دارای حرمت و اهمیت زیادی می‌باشند، اما ماه رجب، بدون قید مذهب و مسلک به وحدت و همبستگی تاکید دارد." وی در ادامه گفت: " در جهان قتل، کشتار و اختناق بدلیل عمل نکردن به آموزه‌های پیامبر اکرم و شب معراج است. ما باید تمام اختلافات را کنار گذاشته و اتحاد و وحدت را ترویج دهیم."

علامه حیدر علوی روحانی اهل تسنن نیز با عرض تبریک خدمت حضار، گفت: شب معراج یکی از بزرگ‌ترین معجزه‌ها برای امت اسلام است و ما هر مقدار در علوم و فناوری پیشرفت کنیم به معجزه‌ی شب معراج پی نخواهیم برد.

وی افزود: خداوند انبیای خود را در هر زمان متناسب با پیشرفت زمان آنان، علوم و معجزاتی را عطا کرده است و معجزات پیامبر ما برای تمام تاریخ بشر است تا قیامت. شب معراج به ما پیام وحدت و همبستگی می‌دهد.

پیر علامه محمد سعید احمد چشتی نقشبندی گفت: وحدت و همبستگی میان مسلمانان براساس آموزه‌های نبوی و برگرفته از تعلیمات قرآنی، نیاز امروز ما است و مصمم هستیم تا به جای دامن زدن به اختلافات پیش پا افتاده، برای یکپارچگی اسلامی گام برداریم.

علامه انور نجفی ضمن تبریک عید سعید مبعث به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: "رهبر معظم عید مبعث را بزرگترین عید قرار داده اند زیرا در این روز وحی الهی نازل شد." وی در ادامه گفت: آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) بر وحدت و همبستگی امت اسلامی تاکید می‌کند".

در این محفل معنوی نعت خوانان و شعرای برجسته ای از جمله؛ اختر عثمان، محمد رفیق مغل، حیدر علی، پروفسور تنویر حیدر، طاهر عزیز خان و وفا چشتی نیز شرکت داشتند که اشعاری را در مدح پیامبر اکرم (ص) به زبان اردو سرودند. همچنین دکتر اختر چشتی و دکتر مظفر علی کشمیری اشعاری را به زبان فارسی سرودند.

کد خبر 5436860 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن شیعه پاکستان اسلام آباد پاکستان جهان اسلام مبعث قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی مبعث انقلاب عراق شیعه سازمان تبلیغات اسلامی مسابقات قرآنی رادیو قرآن نشست علمی هیات مذهبی امام کاظم علیه الاسلام وحدت و همبستگی اسلامی ایران پیامبر اکرم اسلام آباد شب معراج عید مبعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر و معاونین منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن را جهشی برای ایران در دنیا مطرح کرد و اظهار داشت: قرآن کریم نیز می‌فرماید " لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا "یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی یابید که شدیدترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما درعملیات طوفان الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی مدت یک سال تمرین کرده و در این عملیات توانستند نظامیان صهیونیستی را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت مدارای با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و روایتی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید "بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله" یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت بیان می‌فرماید مدارای با مردم است و این مدارا را باید با مردم داشته باشند تا آن معنویت اثر کند.

وی با بیان برخی از مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی برای مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت و ساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد کرده و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه داده شود و ساخته شود و افراد را به ساخت و ساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی نیز بر اساس این ساخت و سازها ایجاد می‌شود و علاوه بر آن باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت الله طباطبایی نژاد هم چنین به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان دوائر دولتی اشاره کرد و گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول نموده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را بر می‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.
وی هم چنین یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را مسئله فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و کار مهم شهرداری اصفهان این بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهردرای در ماه جاری

در ابتدای این دیدار مهندس علی رضی زاده، مدیریت منطقه یک شهرداری اصفهان به گزارشی از اقدامات انجام یافته در این شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه یک شهرداری اصفهان در حدود ۸۱۰ هکتار بوده و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جز محله‌های قدیمی و در مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از اجرا و در دست بودن حدود ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از جمله پروژه‌های شاخص پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که اقدامات انجام شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

وی اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی آر تی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی بوده است و هم چنین حذف گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها که ۱۸۰ گلوگاه بر همین اساس شناسایی شده و اقدام به خرید برخی پلاک‌ها شد.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونین شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش ۳ برابر صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فرهنگی یکی از اقداماتی که در دست انجام است تهیه تاریخ شفاهی محلات و ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در مباحث فرهنگی در حال پیگیری است شهدای منطقه یک هستند با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها شهدای شاخص هستند کنگره این شهدا در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و هم چنین امسال پیرامون شهید بهشتی ۷ جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود