Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-02@03:28:26 GMT

زنجیره تولید تا صادرات بیدبلند خلیج‌فارس تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۲۱۹

زنجیره تولید تا صادرات بیدبلند خلیج‌فارس تکمیل شد

تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی محصولات صادراتی و اسکله مستقل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر آماده بهره‌برداری رسمی شد.

محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در آستانه بهره‌برداری رسمی از تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس در ماهشهر به خبرنگار شانا گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و خطوط لوله این مجتمع پارسال به بهره‌برداری رسمی رسید و از آنجا که عملیات اجرایی تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله شرکت به‌دلیل اختلاف فاز یک سال و نیم دیرتر از ساخت پالایشگاه آغاز شده بود، هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محصولات صادراتی پالایشگاه گازبیدبلند خلیج فارس از زمان بهره‌برداری تاکنون با امکانات موجود پتروشیمی بندرامام راهبری می‌شد، افزود: پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس از اوایل بهمن‌ماه امسال آغاز شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری رسمی است. اسکله این شرکت به نام «سردار شهید قاسم سلیمانی» نام‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تأکید کرد: با بهره‌برداری از تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی محصولات و اسکله مستقل بیدبلند خلیج فارس در مجیدیه بندر ماهشهر، زنجیره تولید بیدبلند خلیج فارس تکمیل می‌شود.

امین‌نژاد، سرمایه‌گذاری انجام‌شده در ساخت تأسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله مستقل بیدبلند خلیج فارس را ۲۷۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت صادرات سالانه ۲ میلیون تن محصولات ارزشمند پروپان، بوتان، پنتان پلاس در زمینی به مساحت ۶۴ هکتار اجرا شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس اسکله ماهشهر مخازن ذخیره سازی گاز بیدبلند خلیج فارس بیدبلند خلیج فارس بهره برداری رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود