Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@08:49:24 GMT

پالادیم گران شد طلا ارزان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۲۴۴

قیمت پالادیم روز چهارشنبه در پی تشدید بحران میان روسیه و اوکراین به روند افزایشی روز گذشته ادامه داد و صعود کرد در حالی که طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد.

بهای هر اونس پالادیم ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۶۱۹ دلار و ۸۶ سنت رسید. روسیه عامل ۴۰ درصد از تولید جهانی پالادیم است که در مبدلهای کاتالیتیکی خودرو استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: این نوع کمبود یا افزایش قیمتی که در خودروها پیرامون مسائل زنجیره تامین و اختلالات عرضه مشاهده کردیم، تعجب آور نیست که قیمت پالادیم بالاتر رفته است. جنگ و تحریمهای غربی علیه روسیه، دسترسی به پالادیم تولید این کشور را به میزان قابل توجهی محدود کرده است. ریسک نرخ مازاد و اختلالات عرضه در قیمتها گنجانده شده است.

شهرهای تحت محاصره اوکراین آماده حملات بیشتری در روز چهارشنبه می شوند چرا که فرماندهان روسی در مسیر حرکت به سوی کی یف پایتخت اوکراین، در مواجهه با مقاومت شدید مردم اوکراین، بمباران مناطق غیرنظامی را تشدید کرده اند. در حالی که حملات هوایی به شهرهای بزرگ اوکراین افزایش پیدا کرده است، شرکتهای آمریکایی در برابر تحولات جاری موضع گیری کرده اند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۳۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۲.۳ درصد افزایش، در ۱۹۴۳ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار روز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد ۲۰ ماه گذشته ایستاد و جذابیت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر کمتر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره برای شفافیت بیشتر در خصوص افزایش نرخهای بهره هستند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه به ۱۰۴۲.۳۸ تن افزایش یافت که بالاترین میزان از ژوییه سال ۲۰۲۱ است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۵۳ دلار و ۴۳ سنت ایستاد.

/ایسنا

برچسب ها: پالادیوم ، طلا ، نرخ طلا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Qqa

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پالادیوم طلا نرخ طلا بهای هر اونس سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه با توجه به دورنمای ادامه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یافته است. اما بی‌ثباتی اقتصاد آمریکا هر دوی این شاخص‌های نفتی را در آستانه کاهش قیمت هفتگی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 85 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 27 سنت معادل 0.34 درصد افزایش 79 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران نگران ادامه سیاست نرخ بالای بهره هستند که می‌تواند رشد اقتصاد آمریکا را به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند. این در حالیست که جنگ خاورمیانه عرضه جهانی نفت را چندان تحت تاثیر قرار نداده است.

نفت برنت در آستانه 6.3 درصد کاهش قیمت هفتگی قرار دارد و نفت آمریکا هم 5.6 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت در آستانه اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس اتفاق افتاده که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت روسیه و متحدانش تشکیل شده است.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، اوپک پلاس احتمالاً کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد. بازار در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا و نشانه‌هایی از تولید آینده این کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229308 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد