Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@11:41:56 GMT

قیمت نفت برنت از مرز ۱۱۰ دلار گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۲۴۸

قیمت نفت برنت از مرز ۱۱۰ دلار گذشت

نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با افزایش نگرانیها نسبت به اختلالات عرضه پس از تحریمهای سنگین علیه بانکهای روسیه و تشدید جنگ در اوکراین، رکورد قیمت جدیدی را شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهای معاملات نفت برنت پنج دلار و ۳۰ سنت معادل پنج درصد افزایش یافت و به ۱۱۰ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت از ژوییه سال ۲۰۱۴ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج دلار و دو سنت معادل ۴.۸ درصد افزایش، به ۱۰۸ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید.

جاستین اسمیرک، اقتصاددان شرکت وست پک گفت: اختلالات تجاری توجه افراد را جلب کرده اند. مسائل پیرامون فاینانس و بیمه روی صادرات از دریای سیاه تاثیر گذاشته و شوک عرضه را ایجاد کرده است.

صادرات نفت روسیه معادل حدود هشت درصد از عرضه جهانی است.

شرکت آمریکایی اکسون موبیل روز سه شنبه اعلام کرد در نتیجه حمله نظامی مسکو به اوکراین، از فعالیتهای نفت و گاز روسیه خارج می شود. این شرکت با این تصمیم از کنترل تاسیسات تولید بزرگ جزیره ساخالین در خاور دور روسیه خارج می شود.

دولتهای غربی صادرات انرژی روسیه را مستقیما هدف تحریم قرار نداده اند اما معامله گران آمریکایی در نیویورک و خلیج آمریکا از خرید نفت روسیه اجتناب می کنند. یک معامله گر بندر نیویورک به رویترز گفت: هیچ کس به بشکه های روسی نزدیک نمی شود. ممکن است در حال حاضر محموله هایی روی آب باشند اما آنها پیش از حمله روسیه خریداری شده اند و محموله های زیادی پس از آن وجود نخواهد داشت.

شرکت هندی بهارات پترولیوم نگران آن است که تحریمهای غربی علیه روسیه مانع تحویل نفت اورال شود و از هم اکنون به دنبال خرید نفت بیشتری از تولیدکنندگان خاورمیانه برای آوریل است.

منابع بازرگانی گفتند: عربستان سعودی ممکن است قیمت فروش نفت برای آسیا در آوریل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. با محدود شدن عرضه به دلیل مسائل فاینانس و حمل که ناشی از تحریمها علیه روسیه است، قیمت همه گریدهای نفتی به رکورد بالایی صعود کرده است.

برداشت هماهنگ ۶۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی که روز سه شنبه با آن موافقت شد، رشد قیمتها را محدود کرده است.

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، ذخایر نفت تجاری در پایینترین سطح از سال ۲۰۱۴ قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان با این تحولات، وزیران اوپک و متحدانش روز جاری دیدار می کنند و انتظار می رود به افزایش تدریجی تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز پایبند بمانند.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ فوریه، به میزان ۶.۱ میلیون بشکه کاهش یافت که منعکس کننده عرضه محدود است. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۲.۷ میلیون بشکه رشد کرده است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: ذخایر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان رسید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228544 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد