Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:09:08 GMT

جابه‌جایی ۱۸۰ مدیر آموزش و پرورش به دلیل تعارض منافع

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۳۴۴۲

جابه‌جایی ۱۸۰ مدیر آموزش و پرورش به دلیل تعارض منافع

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه همواره در موضوع تعارض منافع پیش‌گام بوده است، به گونه‌ای که در چند سال اخیر بیش از ۱۸۰ مدیر جابه‌جا شده‌اند لذا فسادستیزی از اولویت‌های آموزش و پرورش است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به ابهامی که در خصوص ملکیت اردوگاه باهنر تهران در سال‌های اخیر رخ داد،  اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز این مکان ارزشمند دارای سند مالکیت به نام آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص موضوع تعارض منافع به عنوان یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره در این مقوله پیشگام بوده به گونه‌ای که در چند سال اخیر بیش از 180 مدیر جابه‌جا شده‌اند لذا فسادستیزی از اولویت‌های آموزش و پرورش است. خوشبختانه آمار تخلفات ما بسیار پایین است اما همین مقدار هم نباید وجود داشته باشد، لذا هرچه کلاس‌های آموزشی توسعه یابد کاهش تخلف را در پی خواهد داشت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال 83 قانون استخدام 40 هزار معلم مصوب و ابلاغ شد و در سال 88 تا سقف 60  هزار نفر افزایش یافت امروز نیز آمار مشمول مصوبه مجلس به تعداد 200 هزار نفر رسیده است، با توجه به محدودیت ظرفیت‌های محدود دانشگاه فرهنگیان ناچار به گروه‌بندی افراد مشمول قانون استخدام شدیم تا همه مشمولان بتوانند آموزش‌های لازمه را دریافت کنند.

احمدی لاشکی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی 25 اسفند 99 به صورت لایحه از دولت به مجلس رفت و برای تصویب آن از تاریخ مذکور تاکنون تلاش‌های بسیاری انجام و پیگیری‌های مجدانه‌ای در همه سطوح صورت گرفته است بنابراین ایراداتی که از سوی شورای نگهبان گرفته شد در مجلس رفع و لایحه مجدد به شورای نگهبان ارسال شد و این فرآیند همچنان در حال پیگیری است.

وی تلاش برای گنجاندن نیروهای اداری در لایحه رتبه‌بندی را از موضوعات این فرآیند اعلام و عنوان کرد: شایستگی عمومی بالاترین سطح و بعد از آن شایستگی تخصصی و بعد حرفه‌ای و ... از مواردی است که در طرح رتبه‌بندی لحاظ شده است.

تقلای مدارس دولتی برای حفظ بقا/ مسیر تعارض منافع باید با قوانین بسته شود مجلس به پایان رویه غلط "مدرسه‌‌داری مسئولان" رای خواهد داد؟! "ممنوعیت مدرسه‌داری تمام مقامات و مسئولان کشور" در انتظار تصویب مجلس

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان قاسم احمدی لاشکی وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش تعارض منافع رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان

به گزارش «تابناک»، علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند
رتبه‌بندی به شرط بارگذاری مدارک

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
تلاش می‌کنیم بخش‌ زیادی از بازنشستگان را نگه داریم

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

دیگر خبرها

  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان