Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مدیره انجمن صنفی روغن نباتی ایران، گفت: اوکراین یکی از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان روغن آفتاب‌گردان ایران محسوب می‌شود، اما وقوع جنگ در این کشور برای ما چالشی در این زمینه ایجاد نخواهد کرد چراکه می‌توان این نیاز را از دیگر کشور‌ها تهیه و تامین کنیم.

به گزارش ایلنا، ابوالحسن خلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ روسیه و اوکراین باعث خواهد شد که ما در تامین روغن آفتاب گردان با چالش مواجه شویم؟ گفت: منابع تامین روغن ما متعدد هستند و اوج گیری تنش در اوکراین باعث کمبود نخواهد شد که ما در کشور با کمبودی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذخایر استراتژیک روغن در کشور را قابل توجه خواند و بیان کرد: در حال حاضر قیمت جهانی دانه‌های روغنی و سایر غلات افزایش پیدا کرده که این مسئله تنها بازار ما را با را چالش مواجه نخواهد و یک موضوع جهانی است.

خلیلی با معرفی منابع تامین روغن ایران، گفت: روسیه، اوکراین، مالزی جزو کشور‌های تامین‌کننده روغن ما محسوب می‌شوند. همچنین دانه‌های روغنی از برزیل، کانادا و ورغن آفتابگردان از آرژانتین و اوکراین وارد کشور می‌شود.

تولید کمتر از ۱۰ درصد روغن در کشور

همچنین در این رابطه داریوش محمودی دبیر پیشین انجمن صنفی روغن نباتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، گفت: در شرایط فعلی ذخایر ما قابل توجه است و می‌توانیم نیاز خود را تا ماه‌های آینده تامین کنیم. ما در زمینه تامین روغن آفتابگردان به اوکراین وابسته هستیم که به نظر می‌رسد می‌توان این نیاز را از منابع دیگر تامین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: می‌توانیم به امکانات روسیه در تامین روغن آفتابگردان بیشتر توجه کنیم. به نظر من نباید در این شرایط به این موضوعات بپردازیم چراکه تصور منفی و یا مثبت در بازار ایجاد کند و التهاب در بازار ایجاد شود.

محمودی با معرفی مسیر‌های عمده واردات روغن، گفت: روغن آفتابگردان از روسیه و اوکراین، روغن با پایه پالم از مالزی، روغن با پایه سویا از آمریکایی جنوبی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد از نیاز ما در زمینه روغن در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: در زمینه روغن به دیگر کشور‌ها وابسته هستیم.

دبیر پیشین انجمن صنفی روغن نباتی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان ترکیه را جایگزین اوکراین برای واردات روغن آفتابگردان کنیم؟ گفت: در شرایط فعلی شاید این امکان وجود داشته باشد، اما باید به این نکته توجه کرد که ترکیه نیز تولیدکننده نیست و دانه‌های روغنی را از اوکراین وارد و آن را پالیش می‌کند.

به گفته وی؛ چالش در زمینه تامین روغن آفتابگردان جهانی است و تردید نداشته باشید که قیمت جهانی دانه‌های روغنی سویا و پالم نیز همچنان روند صعودی خواهند داشت.

محمودی در پایان ذخایر استراتژیک روغن را قابل توجه دانست و افزود: باید سیاست‌های دولت در زمینه تخصیص و تامین ارز برای واردات روغن سرعت بیشتری بگیرد. به نظر من بهتر است که روغن با ارز آزاد وارد شود و تجار خود اقدام به واردات کنند و منتظر دریافت ارز نمانند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روغن خوراکی روغن نباتی واردات روغن روغن آفتابگردان دانه های روغنی تامین روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است