Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:03:33 GMT

برگزاری اجلاس وزرای گردشگری اکو به میزبانی یزد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۴۰۲۹

برگزاری اجلاس وزرای گردشگری اکو به میزبانی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال آینده به میزبانی یزد خبر داد.

«احمد آخوندی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به سفر رئیس موسسه فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی(اکو) به یزد، از سیاست‌گذاری مسئولان استان برای جذب ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی و چهار میلیون گردشگر داخلی برای رونق این بخش خبر داد و گفت: سفر رئیس موسسه فرهنگی اکو به استان یزد در راستای بررسی ظرفیت‌ها و نحوه تعاملات استان با کشورهای عضو اکو جهت تقویت صنعت گردشگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی آژانس اکو در استان و فراهم شدن مقدمات تبادل مسافر و اطلاعات کشورهای عضو اکو در یزد، از برنامه ریزی جهت برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو به میزبانی یزد در سال آینده خبر داد و گفت: در این اجلاس بیشتر در خصوص ایجاد گردشگر اکو در یزد بحث و تبادل نظر خواهد شد و امیدواریم منجر به تفاهم‌های اولیه در این رابطه شود.

این مسئول همچنین از تلاش برای تدوین بسته گردشگری کشورهای عضو اکو و برگزاری مراسم‌های نوروزی این کشورها سخن گفت و افزود: البته تقویت گردشگری مثلث طلایی کشورمان نیز جزو اولویت‌های اصلی مسئولان استان است که در همین رابطه با توجه به نزدیک بودن سفرهای نوروزی، تعامل و تفاهم اولیه بین شهرداری‌های سه استان یزد، اصفهان و شیراز منعقد شده است.

آخوندی در بخشی از سخنانش صنایع دستی و گردشگری را لازم و ملزوم همدیگر خواند و بیان کرد: گردشگری با بهره گیری از ظرفیتهای میراث‌فرهنگی توسعه یافت و صنایع دستی نیز می‌تواند با استفاده از دستاوردها و پتانسیلهای بخش گردشگری، رونق و توسعه یابد لذا برنامه داریم در این زمینه نیز از ظرفیت‌های اکو در یزد بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مدیرکل میراث فرهنگی یزد سازمان همکاری اقتصادی اکو گردشگری یزد کشورهای عضو اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد