Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات سیاسی این مرکز، در گزارش کارشناسی خود «لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه همکاری های امنیتی» را مورد بررسی قرار داد.

 این لایحه زمینه های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس را شامل مبارزه با موضوعاتی چون مواد مخدر، اعتیاد، قاچاق کالا، جعل اوراق بهادار دولتی و اسناد با ارزش دیگر،‌ فعالیت¬های اقتصادی غیر قانونی، قاچاق سلاح و مهمات، جرائم سازمان یافته فراملی، قاچاق انسان، جرائم رایانه ای و هر فعالیت غیرقانونی دیگر دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق مقدمه توجیهی، هدف این لایحه برقراری همکاری های امنیتی متقابل میان ایران و بلاروس به ویژه در زمینه جرائم سازمان یافته فراملی و توسعه و ارتقای سطح مناسبات بین دو دولت می باشد. 

گزارش کارشناسی دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهشهای مجلس تاکید می کند که با توجه به روابط تاریخی سازنده و وجود دغدغه ها و چالش های مشترک میان دو کشور، همکاری های امنیتی ایران و بلاروس می تواند ضمن تقویت توان دو کشور در مقابله با چالش های امنیتی، موجب تسهیل و توسعه روابط آنها در سایر حوزه ها شود. 

اظهارنظر کارشناسی دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «اظهارنظرکارشناسی: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه همکاری های امنیتی» با شماره مسلسل ۲۶۰۱۸۰۸۲ به بررسی ابعاد مختلف این لایحه از منظر قانونی و کارشناسی پرداخته است. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی ایران همکاری های امنیتی ایران و بلاروس دولت جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت چندوجهی بین جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

گفتنی است، هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند