Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:33:41 GMT

۳۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان مشهدی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۴۲۱۸

۳۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان مشهدی توزیع شد

علی نجفی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم درختکاری در منطقه ٧ شهرداری مشهد، افزود: بیش از ۳۴ هزار درخواست نهال توسط شهروندان مشهدی برای دریافت ۱۰۰ هزار اصله نهال در سامانه جامع فضای سبز این شهر، در بازه زمانی ۲۹ دی تا ۲۹ بهمن ماه سال جاری ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند توزیع و ارسال نهال رایگان در مشهد بر اساس آدرس‌های اعلام شده از سوی شهروندان، توسط اکیپ‌های مستقر در مناطق  از هفتم اسفندجاری به طور گسترده آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار اصله نهال بدین طریق توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مطلوب و حجم گسترده درخواست‌های شهروندان، پیش‌بینی می شود فرآیند توزیع و ارسال نهال تا ۲۹ اسفندماه ادامه داشته باشد.

نجفی افزود: با توجه به امکان کاشت درختان توسط اکیپ‌های مدیریت شهری، شهروندانی که در هنگام ثبت درخواست دریافت نهال، گزینه درخواست کاشت در محل را نیز انتخاب کرده اند، می‌توانند پس از بازدید کارشناسان مناطق و امکان کاشت در مکان‌های درخواستی، از خدمات کاشت رایگان نهال نیز در آدرس‌های اعلام شده بهره‌مند شوند.

همزمان با ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری اقدامات مختلفی با رویکرد و اولویت کاشت نهال در اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد که در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد نیز طرح‌های مختلفی برای این روز و هفته درختکاری پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد روز درختکاری شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد روز درختکاری شهرداری مشهد مشهد روز درختکاری شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد