Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میثم پیله فروش روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: در این راستا هدایت سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در استان دارند به بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی محول شده و اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز نظارت بر انجام امور را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری در استان قزوین باید به روز رسانی شود و حداقل هر سه ماه، یک مرتبه نیز مورد پایش قرار گیرد، تصریح کرد: انجام این کار در واقع راهنمای شرکت های سرمایه گذاری خواهد بود که در این راستا باید با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت و تقاضا و رغبت زیاد سرمایه گذاران در امر سرمایه گذاری در این استان، سند آمایش و فرصت های سرمایه گذاری قزوین، مطابق نیازها و توانمندی های استان تهیه و تدوین شود.

به گفته وی، مشوق های سرمایه گذاری در استان باید دقیق و واقعی باشد و برنامه های ما در مناطق مختلف از جمله شهرک های صنعتی، خارج از شهرک ها، کشاورزی و سایر موارد شفاف و واضح ارایه گردد.

پیله فروش خاطرنشان کرد: تمامی مجوزهای صادر شده در استان باید از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری صادر شود و اگر دستگاهی خارج از این مساله برای صدور مجوز اقدام کند، گزارش آن به استانداری ارسال شود و اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز به عنوان چشم بینای استان در این زمینه نظارت لازم را به عمل آورد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها، به خصوص بانک های خصوصی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از بانک ها از سیاست های دولت تمرد می کنند و به رغم استفاده از منابع مالی داخل استان، تسهیلات مورد نظر را ارایه نمی دهند.

پیله فروش، نظارت بر منابعی که دولت در اختیار بانک ها قرار می دهد را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در این رابطه باید تسهیلات مورد نظر از جمله منابع تبصره ۱۸، قرض الحسنه، اشتغالزایی و اشتغال در روستاها در اختیار مردم قرار گیرد و اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان بر چنین مواردی نظارت های لازم را داشته باشد.

این مسوول حوزه اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از مسایل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که روش های متنوع تامین مالی به جز بانک باید برای شرکت ها آموزش داده شود چرا که معتقدیم روش هایی هستند که شرکت ها می توانند با بهره مندی از آنها به منابع مالی دسترسی پیدا کنند.

نقش بانک ها در تامین منابع مالی بسیار مهم است

مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین نیز در این نشست، قزوین را یکی از استان های بسیار مهم و با ظرفیت دانست و اظهار داشت: قزوین یکی از استان های جدید کشور است و باید اعتبارات و بودجه های لازم برای آن در نظر گرفته شود که برای انجام این کار، مدیران دستگاه ها و ذیحسابان نقش مهمی را در حوزه تخصیص اعتبارات برعهده دارند.

امیر خلیلی خواه با بیان اینکه در سال های اخیر ۳۰۰ طرح صنعتی استان جهت استفاده از منابع بانکی و تسهیلات تبصره ۱۸ معرفی شده اند، افزود: سیاست های ما در این بخش باید در یک راستا باشد و امیدواریم با هماهنگی های لازم و بیشتر شاهد پرداخت این تعداد تسهیلات به متقاضیان در استان باشیم.

به گفته وی، یکی از وظایف مهم این اداره کل در حوزه پیگیری، تامین نقدینگی های لازم، دریافت مطالبات و جبران بدهی های دولت است که در این راستا باید نگاه خاص و ویژه ای به مالکیت های اموال غیرمنقول دولت داشته باشیم و با مدیریت صحیح و مطلوب نسبت به فروش آنها اقدام کنیم.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بانک ها سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بانک ها وزارت امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بانک ها سرمایه گذاری امور اقتصادی و دارایی سرمایه گذاری سرمایه گذاری دارایی استان استان قزوین اداره کل بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد