Web Analytics Made Easy - Statcounter

یامین پور گفت: بیش از هشتاد و شش درصد جوانان از روابط صمیمانه خانوادگی خود ابراز رضایت کرده اند که این اتفاق بسیار مهمی است چراکه خیلی ها می خواهند به آن آسیب بزنند و ما باید مراقب آن باشیم.

به گزارش خبرنگار جوانان خبرگزاری برنا؛ وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه تلویزیونی درجه یک اظهار کرد:  اینکه عنوان می‌شود جوانها عوض شده اند و ابراز نگرانی می شود، تقریبا در همه جای تاریخ این نگرانی دیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یعنی همواره نسل جدید تفاوتهایی با پدر و مادر خود داشته است اما آیا این نشانه گسیختگی نسلی و بریدن از ریشه هاست؟

یامین پور ادامه داد: هیچ پیمایش و تحقیقی در ایران به طور آشکار نشان نمی دهد که جوانان امروز نسبت به هویت دینی و ملیشان فاصله معناداری گرفته باشند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: من باور ندارم که جوان‌ها از ریشه های دینی و ملی بریده باشند. آنها دین را نقد نمی‌کنند بلکه مدعیان دینداری را نقد می‌کنند. جوان چون آرمانگرا و خلوص‌گراست تاب دیدن ریاکاری مدعیان را ندارد و نقد می‌کند و این اتفاق مثبتی است.

یامین پور گفت: جوان نسبت به دین و معنویت خاص احساس تعلقی دارد و اگر احساس کند که مدعیان دینداری انحراف می روند و تظاهر دارند، دینداران را نقد می کند که این امر شاخص خوبی است و نشان از صداقت جوان دارد.

وی با اشاره به اینکه بین جوانان بر اساس شکل و حجاب نمی شود فرق گذاشت، بیان کرد: اگر نهادی در جامعه متولی امر جوانان باشد باید همه جوانان را ببیند. معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در ایران نزدیک 24 میلیون جوان 18 تا 35 سال داریم که طیف های متنوعی هستند و ممکن است سبک های زندگی مختلفی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نظام رسمی تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک سبک زندگی ای را ترویج می دهد، گفت: نظام رسانه ای و تبلیغی در همه جای دنیا یک اصولی دارد و همان را تبلیغ می کند و این طبیعی است. اما اگر کسی خارج از این نظم و چارچوب؛ گونه دیگری از سبک زندگی را انتخاب کرد باید بگوییم تو ایرانی نیستی؟ جوان نیستی؟ و باید از حقوق اجتماعی و سیاسی محروم باشی؟

وی با بیان اینکه درباره سرمایه اجتماعی نگرانی هایی وجود دارد گفت: جمله مشهور سردار سلیمانی که درباره دختران جوانی با ظاهر متفاوت عنوان می کند« این ها هم دختران ما هستند» بیانگر نگرشی پدرانه و دلسوزانه نسبت به جوانها با همه تفاوتهای شان است.

یامین پور افزود: واقعه تشیع شهید سردار سلیمانی نشان نمی دهد جوانان از الگوی ایرانی- اسلامی فاصله گرفته اند بلکه نشان می دهد این سردار شهید را نماینده درستی برای دین و ایرانی بودن می شناسند و به او عشق می ورزند و دیگران را با این شاخص می سنجند.

وی با بیان اینکه در 15 سال اخیر گسترش فضای مجازی انحصار رسانه ای را شکسته و فهرست جدیدی از ارزشهای جدید را پیش روی جوانان گذاشته، گفت: همچنان ایران یک امتیاز منحصر به فرد دارد وآن هم روابط عاطفی خانوادگی است که جوانان را حمایت و مراقبت می کند. در پیمایشی که چند وقت پیش صورت گرفته بیش از هشتاد و شش درصد جوانان از روابط صمیمانه خانوادگی خود ابراز رضایت کرده اند که این اتفاق بسیار مهمی است. خیلی ها این موهبت ارزشمند را هدف گرفته اند و می خواهند به آن آسیب بزنند و ما باید مراقب آن باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون وزارت ورزش و جوانان پدر و مادر ایران ورزش و جوانان دین شاخص حجاب جامعه وزارت ورزش تعلیم و تربیت نظام جمهوری اسلامی رسانه سبک زندگی اجتماعی و سیاسی سرمایه عشق فضای مجازی وزارت ورزش و جوانان یامین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود