Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه چندین فدراسیون ورزشی و کمیته بین‌المللی المپیک اقدام به محروم کردن روس‌ها به علت حملات به اوکران پرداختند، کمیسیون اخلاق المپیک و پارالمپیک ایران در نامه‌ای با اشاره به استانداردهای دوگانه نهادها اعلام کرد همه ما دنیایی بدون جنک می‌خواهیم اما چرا حمایت‌ها از فلسطین با محرومیت ورزشکاران ما مواجه می‌شود و حالا شما روس‌ها را محروم کرده‌اید؟

به گزارش برنا؛ نامه کمیسیون اخلاق ورزش کشور به ioc و ipc درباره سیاست دوگانه نهادهای ورزشی بین المللی درباره اوکراین و فلسطین به شرح زیر است:

«سلام و احترام از کمیته اخلاق المپیک و پارالمپیک

همان طور که می‌دانید، در پی حملات نظامی روسیه به اوکراین برخی کشورها در حمایت از اوکراین از رقابت با تیم‌های ملی روسیه و ورزشکاران روس در ورزش‌های مختلفی چون فوتبال خودداری کرده‌اند و به همین علت برخی از فدراسیون‌ها مانند کمیته بین‌المللی المپیک از این حرکت با عدم اجازه دادن به روس‌ها برای مسابقه زیر پرچم‌‌کشورشان حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا این حمایت از قربانیان جنگ و خشونت ارزشمند است و حرکتی کاربردی به شمار می‌رود اما از شما خواهشمندیم به این سوال مهم پاسخ دهید که چرا اقدام ورزشکاران کشورهای مسلمان یا ورزشکاران آزادی‌خواه علیه ورزشکاران اسرائیلی در رقابت‌ها ورزشی، در حمایت از مردم فلسطین که  وطن‌شان اشغال شده و کشته و سرگردان شده‌اند، نه تنها حمایت نشد بلکه حتی مورد مجازات و تعلیق فعالیت‌ها قرار گرفت.

واضح است که از شما به عنوان یک مرجع ورزشی بین‌المللی که قوانین حقوق بشر و بین‌المللی را به خوبی می‌داند انتظار می‌رود تا به تبعیض‌ها در IOC به عنوان یک نهاد غیر سیاسی که مواره بر عدم تبعیض تاکید داشته به این تبعیض خاتمه دهید. با یادآوری این مساله که در ماجرای حمایت از اوکراینی‌ها و فلسطینی علیه جنگ، از شیوه‌ای دوگانه استفاده نشود.

امیدواریم به زودی همه ما بتوانیم دنیایی بدون جنگ که در آن تمام ملت‌ها حقی برابر داشته باشند، تشکیل دهیم.

رئیس کمیسیون‌های اخلاق کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخلاق فلسطین المپیک روسیه رقابت فوتبال جنگ خشونت مسلمان حقوق بشر جمهوری اسلامی کمیته ملی المپیک کمیسیون اخلاق ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، طی جلسه‌ای که امروز(چهارشنبه)با حضور مسئولین فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برگزار گردید مقررشد، این کمیته از روند برگزاری منظم ارودهای تیم ملی دوومیدانی حمایت کامل و همه جانبه‌ای داشته باشد.

بر همین اساس، در این نشست که سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دو و میدانی در آن حضورداشتند،مقرر شد با توجه به پیگیری‌های این کمیته و برگزاری منظم اردوهای تیم ملی از قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ کمک مالی لازم برای هر چه بهتر و مطلوب تر برگزار شدن اردوهای تیم ملی دو و میدانی از سوی کمیته المپیک کشورمان صورت پذیرد.

گفتنی است، در این نشست پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و همچنین قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6094329

دیگر خبرها

  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش