Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تلاش‌ها و هماهنگی‌ها تقریباً تعداد قابل توجه ایرانیان از محل درگیری‌ها خارج شدند.

آقای سعید خطیب زاده همچنین از احتمال برقراری پرواز بعدی در مسیر تهران، بخارست و بعد یا ورشو یا بوداپست خبر داد و گفت: برخی موارد خاص باقی مانده‌اند که تلاش داریم آن‌ها را هم به سمت مرز‌های همسایه اوکراین منتقل کنیم؛ با توجه به جغرافیای حرکت ایرانی‌ها در کشور‌های همسایه اوکراین در حال طراحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز اولین پرواز اختصاصی برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین انجام شد که حدود ۱۰۰ نفر از ورشوی لهستان به تهران رسیدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفته حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان در پایتخت لهستان اسکان داده شده‌اند. وزارت امور خارجه اعلام کرده حرکت ایرانیان گرفتار در جنگ اوکراین، به سمت مرز‌های مجارستان و رومانی بیشتر است.

مقامات رسمی وزارت امور خارجه می‌گویند ایرانی‌ها در مرز اوکراین و رومانی حدود ۲۴ ساعت باید توقف کنند.

یکی از دانشجویان مقیم اوکراین گفته در پایتخت رومانی با کمک‌‎های مردمی مواجه شده‌اند. به گفته او «سفارت ایران برای ایرانیان هتل رزرو کرده و امور بازگشت آن‌ها به ایران در حال انجام است.»

حدود یک هفته پیش روسیه به مرز‌های اوکراین عملیات ویژه نظامی را آغاز کرده؛ وزارت خارجه در روز‌های گذشته برای پایش رخداد‌های این جنگ، ستاد اوکراین را تشکیل داد.

مقامات ایرانی تاکنون بر حل این بحران با روش‌های غیرنظامی تأکید کرده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه گفته «گفتگو میان روسیه و اوکراین مورد توصیه ما از روز اول بوده. راه حل صلح آمیز و گفتگو سیاسی راه حل این تنش است.»

صبح امروز رهبری انقلاب در سخنرانی خود تأکید کرده «ما در اوکراین طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم.»

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد