Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شهرداری منطقه 2 با هدف رویشی ماندگار از دل سفره هفت سین، از شهروندان تهرانی دعوت کرد تا با پیوستن به پویش "نهال به جای سبزه در دل طبیعت بکاریم"، به توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، علی طهماسبی مدیر روابط عمومی منطقه با اشاره به اینکه  کاشت سبزه سفره هفت سین یکی از آداب ایرانی ها همزمان با نزدیک شدن به سال نو است ، گفت: نظر فعالان و دوست داران محیط زیست این است که به جای کاشت دانه‌های گندم و سایر غلات می‌توان گزینه‌های دیگری مانند دانه مرکبات را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیبایی این اندیشه در ماندگاری سبزه‌های هفت سین و ادامه بقا و حیات آنها در دل طبیعت است که نه تنها عاملی برای بر هم زدن ترکیب زیبایی نمی‌شود بلکه خود عاملی در رویش دوباره طبیعت هستند.
وی افزود: در همین راستا، پویش نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم،با هدف ترویج فرهنگ‌ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذور خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است.
 طهماسبی گفت: همین گلدان های سرسبز را می توان بعد از جمع کردن سفره های هفت سین در روز طبیعت به  بوستان‌های  پیش بینی شده که آمادگی پذیرش دارند، منتقل کرد  و با کاشتن آنها در طبیعت به  توسعه فضای سبز و تامین اکسیژن زمین کمک کرد.
به گفته مدیر روابط عمومی منطقه2 ؛ بوستان های نهج البلاغه و پرواز و همچنین در هر ناحیه یک  بوستان همزمان با روز طبیعت پذیرای شهروندان برای کاشت نهال هستند که در زمان مقرر اطلاع رسانی بوستان ها انجام می شود.
وی به برگزاری مسابقه عکس پویش نهال به جای «سبزه» در دل طبیعت بکاریم اشاره کرد و گفت: شهروندان ضمن  پیوستن به این پویش می توانند با اشتراک  تصاویر خود در صفحه اینستاگرام روابط عمومی منطفه2 به نشانی ravabetomoomi2 در این مسابقه شرکت کنند. شایان ذکر است به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه 2 روابط عمومی دل طبیعت هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد از اطفای حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت در خیابان شیرازی ۲۴ خبر داد. 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد افزود: این حادثه در پشت بام یک ساختمان ۷ طبقه در حال ساخت به وقوع پیوست که پس از اعلام مرکز فرماندهی، بلافاصله همکاران ایستگاه یک به محل اعزام شدند.   

وی متذکر شد: همکاران آتش نشان با سرعت عمل بالایی که داشتند شیلنگ‌های آبرسانی را از  مسیر صعب العبور، به محل حریق منتقل و با کنترل شعله‌های آتش از گسترش حریق به ساختمان‌های مجاور و دیگر نقاط پیشگیری کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران