Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آمار‌های به دست آمده از مؤسسات رهگیری خطوط نفتکش نشان می‌دهد طی ماه‌های گذشته واردات نفت ایران توسط چین رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و حتی از میزان پیش از اعمال تحریم‌ها تا خروج آمریکا از برجام بیشتر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، افزایش صادرات نفت ایران به بازار‌های جهانی می‌تواند کمبود عرضه کنونی در بازار جهانی را تا حدودی برطرف کرده و قیمت نفت را که به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین از 100 دلار عبور کرده است، پایین بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بر اساس ارزیابی‌های سه مؤسسه رهگیری خطوط نفتکش‌ها، چین در ماه ژانویه روزانه 700 هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده و این در حالی است که واردات نفت پکن از تهران در سال 2017 و پیش از خروج آمریکا از برجام در بالاترین رقم 623 هزار بشکه در روز بوده است. یکی از این مؤسسه‌ها می‌گوید، بین ماه نوامبر تا دسامبر سال 2021 چین به طور متوسط 780 هزار بشکه در روز از ایران نفت خریده است.
 بالا رفتن خرید نفت ایران توسط چین بدین معناست که مشتریان قبلی نفت ایران شامل هند و برخی کشور‌های اروپایی فرصت کمتری برای خرید نفت از کشورمان خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران چین نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کنایه تن هاخ به مورینیو؛ کدام سرمربی حمایت بیشتری داشته‌ است؟
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • قیمت گندم مشخص شد
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق