Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید آنچه را تهاجم غیرقانونی و بی‌دلیل روسیه به اوکراین می‌داند، محکوم کند، گفت: بحران‌های حقوق بشری در کشورهایی چون کره شمالی نیازمند تلاش‌های سازمان ملل و کشورهای عضو برای رسیدگی به آنهاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مجازی با شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: تنها نباید به بحران اوکراین توجه کرد چون این کشور تنها بخشی از توجه شورای امنیت سازمان ملل را نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود: بحران‌های حقوق بشری در میانمار، کوبا، کره شمالی، ایران، نیکاراگوئه، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا و یمن در میان دیگر کشورها نیز نیازمند توجه شورای امنیت سازمان ملل هستند.

وی ادامه داد: آمریکا به صورت منظم و بارها بر شدت نقض‌های حقوق بشری در کره شمالی تاکید و آنها را محکوم کرده است.

واشنگتن در گزارش سالانه قاچاق انسان که ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر کرد، دولت پیونگ یانگ را یکی از ۱۱ کشور دارای سیاست گذاری یا الگوی قاچاق انسان دانسته است.

کره شمالی همچنین یکی از ۱۰ کشور نقض کننده آزادی مذهب در نوامبر اعلام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی شورای حقوق بشر سازمان ملل آنتونی بلینکن حقوق بشری سازمان ملل کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است