Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا فرصتی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱ افزایش صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اکبر گداری در خصوص سفر وزیر صمت به ارمنستان، اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی به ایروان سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیئت تجاری متشکل از شرکت‌های حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو، آبزیان و شیلات، صنایع‌غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه وارد ایروان ارمنستان شدند.

گداری ادامه داد: عصر دیروز با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور عباس ظهوری سفیر ایران در ارمنستان و همکاران سازمان توسعه تجارت ایران در محل سفارت ایران در ارمنستان، برگزار شد.

عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا فرصتی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان در خصوص محتوای این جلسه، توضیح داد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، ظرفیت‌ها و الزامات ورود به بازار این کشور را برای شرکت‌های ایرانی تشریح کرد و فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور ۹ میلیون ارمنی در خارج از کشور ارمنستان را فرصت بسیار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی از ارمنستان به سایر کشورها (صادرات مجدد) دانست.

رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱ ادامه داد: صادرات کشورمان در سال ۲۰۲۱ به ارمنستان به رقم ۴۲۸ میلیون دلار رسیده است.

گداری در خصوص عمده کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان نیز بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سوخت، موادسوختی، پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این به ترکیب کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی و مواد با ارزش افزوده بالا نیز اضافه شده است.

افزایش صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان از اضافه شدن کالاهای دانش بنیان مانند رنگ، آسانسور و خدمات فنی مهندسی به ترکیب کالاهای صادراتی ایران خبر داد و افزود: امیدواریم که با افزایش ارتقا مراودات تجاری در سال‌های آینده، حجم صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برسد که این رقم قابل تحقق است.

وی همچنین به بازدید هیئت تجاری ایران از مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارمنستان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی همچنین جلسه‌ای با رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان خواهند داشت که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

منبع: مهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارمنستان لوازم خانگی سرمایه گذاری صادرات ایران اتحادیه اوراسیا صنایع غذایی صادرات ایران به ارمنستان ایران در ارمنستان میلیون دلار سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان