Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۰ تبریز توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات را از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حسن گنجی به همراه احد صادقی عضو شورای شهر تبریز با اهالی محله گرو در مسجد زین العابدین محله شکرقصاب گرو دیدار و در خصوص نحوه عملکرد شهرداری منطقه ۱۰ در حوزه‌های مختلف در جهت آبادانی و توسعه منطقه و رسیدگی به مشکلات شهروندان به ایراد سخنرانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز در سطح منطقه گفت: در سال‌های اخیر با پدیده ساخت و ساز غیر مجاز واحدهای مسکونی یک طبقه‌ای روبرو بودیم اما اخیراً ساخت و سازهای طبقه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به شفاف نبودن قانون در این خصوص افزود: تا ما بخواهیم پرونده تشکیل بدهیم و موارد ساخت و ساز غیر مجاز را در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح کنیم، مالک طبقه دوم و سوم را هم می‌سازد.

وی ادامه داد: ضعف قانون از یک طرف موجب می‌شود تا فرد به راحتی ساخت و ساز کند و از طرف دیگر قانون به ما اجازه نمی‌دهد وارد حریمی شویم که در آن ساخت و ساز غیر مجاز صورت می‌گیرد چرا که ما قانوناً حق ورود به محوطه و داخل ساختمان نداریم مگر اینکه حکم قضایی داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۰ تصریح کرد: برای حل مشکلات سکونتگاهی غیر رسمی و ساخت و ساز غیر مجاز نیاز به یک عزم و اقدام ملی است که البته شهرداری تبریز برنامه‌های ویژه‌ای را برای برخی از نقاط حاشیه‌نشین در دست اجرا دارد.

گنجی توسعه متوازن شهر و عدالت محور کردن خدمات را از اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت منطقه ۱۰ عنوان کرد و گفت: عدالت محوری در تمام مسایل مخصوصاً در بافت حاشیه مهم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه درآمد مدیریت شهری از جیب مردم است، اذعان کرد: هدف ما در بودجه رفع نیازهای سطح منطقه است که منجر به عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین شود.

وی افزود: از حیث عملکرد هزینه‌ای در بودجه سال جاری، ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار تحقق یافته است که ۷۰ درصد عملکرد هزینه‌های جاری و در مجموع ۳۰ درصد عملکرد عمرانی داریم.

شهردار منطقه ۱۰ یادآور شد: شفاف‌سازی در عملکرد شهرداری یکی از مطالبات شهروندان از شهرداری به شمار می‌آید و لازم است اقدامات در شهرداری به صورت شفاف به شهروندان گزارش شود تا اعتماد شهروندان نسبت به عملکرد طرح‌ها و برنامه‌های شهری جلب شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه به عنوان برنامه مجموعه مدیریت شهری، جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شفاف باشد و مردم بدانند کدام هزینه‌ها در کدام بخش‌ها صرف می‌شود.

در این دیدار شهروندان مشکلات و معضلات مربوط به محله را مطرح کرده و نسبت به موارد مذکور، راهنمایی‌ها و دستورات لازم جهت بهسازی و چاله‌زدائی معابر، رفع نواقص سیستم‌های روشنایی سطح حوزه و ترمیم مسیرهای حفاری شده صادر شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای شهر مسجد شهرداری مشکلات ساخت و ساز قانون درآمد بودجه روشنایی تبریز ساخت و ساز غیر مجاز منطقه ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: اصل و مبنای ترافیک (راهنمایی و رانندگی)، فرهنگ سازی و آموزش است و باید به این دو مقوله توجه ویژه‌ای شود و شهرداری ها در این زمینه همراهی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد مرودی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان هرمزگان، اجرای طرح آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس و ناوگان حمل و نقل مسافر در معابر درون و برون شهری را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه های مرتبط باید در راستای ماموریت ها و وظایف سازمانی نسبت به آموزش و فرهنگ سازی ترافیک به منظور آگاه سازی شهروندان به ویژه دانش آموزان برای جلوگیری از وقوع تصادفات اقدام کنند.

وی افزود: اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور در بین آنهاست.

مرودی، فرهنگ ترافیک هر جامعه را یکی از نمود‌های رفتاری افراد در استفاده از فضا‌های متعلق به عبور و مرور آن جامعه دانست و عنوان کرد: با توجه به نقش مهم دانش‌آموزان آینده‌ساز در جامعه و با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین ترافیکی، مسیر خود را در آموزش هرچه بیشتر آینده‌سازان جامعه ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: دانش‌آموزان با پیروی از قوانین و مقررات و کسب مهارت های شهروندی، نقش ها و وظایف خود را در قبال جامعه محلی با مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه های زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و ... انجام داده و همچنین با رعایت نظم و قانون، احساس تعلق نسبت به جامعه، رفتار همدلانه، محترمانه و مشارکت جویانه، آن را تثبیت می کنند.

وی در پایان به اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان و کاربران مرتبط از طریق رسانه های محلی و مدارس و نقش موثر آن در کاهش تصادفات تاکید کرد و از شهرداری ها خواست تا نسبت به نصب تابلو و بنر با محتویات آموزش فرهنگ ترافیک در معرض دید شهروندان اقدام کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم