Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:20:43 GMT

چین نفت بیشتری از ایران خریداری می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۵۶۶۶

چین نفت بیشتری از ایران خریداری می کند

به گزارش روز چارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» خرید نفت ایران توسط بزرگترین وارد کننده نفت جهان درحالی افزایش یافته که مذاکرات میان ایران و قدرت های جهانی در وین برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ و لغو تحریم های اقتصادی توسط آمریکا در جریان است. 

این درحالی  است که با حمله روسیه به اوکراین  قیمت نفت خام به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده است، بنابراین بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، تامین و عرضه  جهانی آنرا سهل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایه این گزارش واردات نفت چین از ایران  به ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه رسید که در مقایسه با ۶۲۳ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ و پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران  توسط «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ نیز افزایش داشته است. 

داده ها و اطلاعات  ردیابی نفتکش های چینی تخمین می زند واردات نفت از ایران به طور میانگین در بازه زمانی نوامبر و دسامبر به ۷۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید، تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا این است که در خلال مذاکرات احیای برجام، علیه شرکت و یا شخص چینی برای خرید نفت از ایران تحریمی وضع نکند و سخنگوی دولت آمریکا نیز اعلام کرده که واشنگتن در جریان خریداری نفت چین از ایران می باشد .

برچسب‌ها برجام نفت خام چین ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام نفت خام چین برجام نفت خام چین ایالات متحده آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر