Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا شکوهی | روزنامه نگار

 

مجتمع نفت محمودآباد در کنار ساحل دریای مازندران، مجتمعی متعلق به دههاهزار نفر از کارکنان صنعت نفت و خانواده های آنهاست که باید سالها صبر کنند تا نوبتشان برسد و بتوانند پس از سالها کار و تلاش بعضا در مناطق دوردست، همراه با خانواده خود، چند روزی در آنجا آرامش بگیرند.

اما به تازگی در پی دستور رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل، ساحل مجتمع محمودآباد از نفتی ها گرفته شد تا عموم مردم بتوانند از ساحل و استخر و سایر امکانات و حتی رستوران مجتمع استفاده کنند! اما سه سوال:

1- آیا کارکنان نفت، جزو مردمان عادی همین سرزمین نیستند که ساحلی را که می توانستند هر چند سال یکبار در مجتمع محمودآباد از آن استفاده کنند، از آنها دریغ کرده اید؟! از مردمی که در نفت کار میکنند ساحل را گرفته اید تا به بقیه مردم بدهید؟! کارکنان نفت که سالها در نوبت می مانند تا چند روزی در این مجتمع اقامت کنند وقتی با ساحلی شلوغ و رستوران و امکاناتی که همه می توانند از آن استفاده کنند مواجه شوند، چگونه می توانند همراه خانواده آرامش بگیرند؟ اصولا امکانات این مجتمع متناسب با ظرفیت آن طراحی شده و اگر قرار باشد ساحل و رستوران و سایر امکانات آن متعلق به دیگران هم باشد، دیگر اقامت در این مجتمع چه فایده ای برای کارکنان نفت دارد؟!

2- آیا در شمال کشور، مشکل کمبود ساحل داریم یا مشکل کمبود امکانات؟! سواحل عمومی شمال کشور چنان دچار کمبود امکانات هستند که وقتی آن را نه با سواحل امارات و قطر، بلکه با سواحل ترکیه و جمهوری آذربایجان مقایسه کنید می‌بینید که فاصله از زمین تا آسمان است! چرا تلاشی را که برای آزادسازی سواحل خرج می‌کنید، صرف افزایش امکانات سواحل موجود نمی‌کنید؟! پاسخ روشن است: چون صرفه اقتصادی در این است که از سواحل شیک و آماده‌ای همچون ساحل مجتمع نفت محمودآباد استفاده کرد! ای کاش این پیگیری و تلاشی که مسئولان محترم در آزادسازی سواحل شمال داشتند، در افزایش امکانات سواحل و حفظ آنها صرف می‌کردند تا مثلا شاهد سرازیرشدن فاضلاب به دریا، از جمله در نقاطی از همین شهر محمودآباد نبودیم!

3- آیا تمام سواحل متعلق به مجتمع های اقامتی سازمانها و ارگانها و نهادها در شمال کشور آزادسازی شده یا آزاد خواهد شد؟! اگر در تعطیلات عید نوروز گذرتان به شمال کشور افتاد می توانید ببینید و قضاوت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می دهد همه سواحل آزاد نمی شود. آزادسازی سواحل از مجتمع نفت محمودآباد آغاز شد چون در دهه های اخیر به مرور زمان از اعتبار نفت و نفتی ها در این کشور کم شد. زمانی نفت در این کشور متمایز بود. هم منبع درآمد کشور بود و هم به پشتوانه همین موضوع، نفتی ها مورد احترام بودند؛ در سخت ترین شرایط کار می کردند و به همین دلیل امکاناتی مناسب برایشان فراهم می شد تا آن سختی را تاب بیاورند. اما همین حالا چه اعتباری برای نفتی ها قائلند؟ یک روز برای حقوق و مزایای آنها نقشه می کشند و روز دیگر برای اماکن اقامتی آنها! البته از وزیر نفت انتظاری نیست که در هیات دولت از حقوق نفتی ها دفاع کند چراکه حتی درباره انتصابات نفت هم بعضا نمیتواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

برای نفت و نفتی ها، فقط یک اسم مانده و دیگر هیچ! احتمالا به زودی منت هم بر سرشان می گذارند که خدا را شکر کنید ساختمان مجتمع محمودآباد را عمومی نکردیم! کاری که سالها پیش سازمان گردشگری ومیراث فرهنگی میخواست انجام دهد و ناکام ماند! فعلا که نماینده ویژه رئیس جمهور هنگام بازدید از مجتمع محمودآباد مژده داده استخر مجتمع را که کنار دریا ساخته شده خراب نمی کنند! دستشان درد نکند!

 

منبع: ایران اویل

برچسب هاآزاد سازی سواحل مجتمع نفت محمودآباد وزارت نفت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آزاد سازی سواحل مجتمع نفت محمودآباد وزارت نفت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مجتمع نفت محمودآباد مجتمع محمودآباد آزادسازی سواحل شمال کشور نفتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است