Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولاف شولتس، اولاف شولتس در یک کنفرانس مطبوعاتی با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات وین اعلام کرد: «طرف‌های مذاکره کننده مشتاقانه منتظر رسیدن به توافق با ایران هستند.»

به گزارش تایمز اسرائیل، صدراعظم آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی در اراضی اشغالی، با تعیین ضرب الاجل‌های دروغین برای توافق هسته‌ای ایران، گفت: «اکنون زمان تصمیم گیری است و توافق هسته‌ای ایران بیش از این نباید به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نفتالی بنت نیز که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است، ادعا کرد: «توافقی که به ایران این اجازه را بدهد که سال‌های آینده سانتریفیوژ‌های زیادی نصب کند را نمی‌پذیریم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشتر  مدعی شده بود که توافق هسته‌ای با ایران سبب می‌شود این کشور قادر باشد اورانیوم را تا سطح نظامی غنی سازی کند.

 مسئولان رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز مذاکرات درحال کارشکنی در گفتگو‌ها و مانع تراشی برای جلوگیری از دستیابی به یک توافق هستند، و بار‌ها از آمریکا خواسته‌اند حتی اگر توافق با ایران حاصل شد واشنگتن با آزادی عمل این توافق را تایید کند که در صورت لزوم بتواند به راحتی از این توافق خارج شود.

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین، یکشنبه گذشته بعد از وقفه‌ای کوتاه برای ادامه مذاکرات به وین بازگشت. لغو تمامی تحریم‌ها، راستی آزمایی و تضمین برای بازگشت سریع به غنی سازی از خواسته ها و خطوط قرمز ایران است که طرف آمریکایی تاکنون حاضر به پذیرش آنها نشده است.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اولاف شولتس نفتالی بنت توافق هسته ای ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود